A képeken elvileg egy Jaguar F-Pace látható – ezt könnyen kiszúrja a márka bármely ismerője, a jellegzetes első fényszóróknál csak a hátsó tetőoszlop vonala és a zárófény kontúrja a karakteresebb.

Csakhogy ez az F-Pace rövidebb a szokásosnál, ami nem véletlen, hiszen a megtévesztően ismerős idomok alatt vadonatúj szerkezet lapul: a márka új, kisebb szabadidőjárművének prototípusa.

Jaguar C-SUV prototípus kémfotó

A kísérleti tesztjárművet korábban egy Range Rover Evoque gúnyája mögé rejtette a Jaguar, most már legalább a márkaazonosságot nem tagadják, és ha minden jól megy, 30 hónap múlva, azaz 2018 végén a márkakereskedésekbe kerülhet az emelt hasú jármű.

A tervezett modell műszaki tartalmáról érdekes információink vannak.

Jaguar C-SUV prototípus kémfotó

Egyrészt úgy tudni, az XE-platform rövidített változata helyett az Evoque koros, ám még nem elavult padlójára épülhet a típus, azaz közvetlen rokona lesz nemcsak a Land Rover divatterepjárójának, hanem a Discovery Sportnak is. A BMW X1 konkurensének szánt autó nagyobb tengelytávjának köszönhetően valamivel tágasabb lesz, mint az Evoque.

A másik nagy újdonság, hogy kompakt méretei miatt az autó keresztmotoros, és ezzel összhangban elsőkerék-hajtású lesz – kivéve persze az összkerékhajtású típusokat. A Ford Mondeóval rokon X-Type óta nem épített elsőkerék-hajtású modellt a Jaguar.

 

Jaguar C-SUV prototípus kémfotó

 

Szintén nem elhanyagolható, hogy a brit Auto Express úgy tudja, a képeken látható prototípus orrában dízel-elektromos hibrid hajtáslánc dolgozik. Ez elég komoly elrugaszkodást jelentene a Jaguar hagyományos sportos arculatától, ám az elektromos hajtásláncok bevezetése elkerülhetetlen, ha a márka szeretné teljesíteni a rá is vonatkozó emissziós szabályokat.