A BMW-től vásárolná sportmotorjait a Jaguar

Búcsú a kompresszoroktól?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.07.25. 19.28

Jelentések szerint a jövőben a BMW V8-as turbómotorja teljesíthet szolgálatot a Jaguar Land Rover SVR jelzésű sportmodelljeiben.

Adva van egy prémium német autógyártó, amely kényszerűen korlátozott példányszámban, így meglehetően drágán gyártja palettájának egyik csúcsmotorját, az M5/M6 szériákban alkalmazott, 4,4 literes, V8-as turbós erőforrást. Az akár 600 lóerőre képes blokkot kivonni nem lehet a forgalomból, hiszen ikonikus termékek nélkülözhetetlen komponense, ezért az egyetlen megoldás az lenne, ha nagyobb példányszámban gyárthatnák ezt és mindenkori utódját.

Adva van továbbá egy brit-indiai prémium gyártó, amelynek ötliteres, nyolchengeres motorja kompresszorral akár 575 lóerő. Ez a jelen, a jövő azonban meglehetősen kétségbeejtő: a további fejlesztés, netán generációváltás irdatlan pénzeket emésztene fel, miközben a konszernnek inkább takarékos motorjaira: a hat- és négyhengeres, illetve hamarosan háromhengeres blokkokra kellene koncentrálnia.

Alighanem ezek az összefüggések vezettek azokhoz a jelentésekhez (spekulációkhoz?), amelyek szerint a BMW szállítaná a jövőben a Jaguar Land Rover csoport legsportosabb típusainak erőforrását. A mindkét oldalon jelentkező presztízsveszteségen alighanem túlteszik magukat a részvényesek, ha javul a cégek profitabilitása, az viszont kérdés, hogy belefér-e az angolok terjeszkedési terveibe, hogy egy fontos (célzott) konkurensükkel azonos fődarab dolgozzon zászlóshajóikban.

Szakértők szerint még idén kenyértörésre kerülhet a dolog: ha valóban kooperációra törekednek a cégek, arról az év vége előtt hallani fogunk.

Kommentek

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.