Kaszál a Volkswagen a dízelbotrány ellenére

Szerző: Vezess levél küldés 
Forrás: MTI
Dátum: 2016.07.20. 16.46

Nőtt a Volkswagen működési eredménye az első fél évben még a dízelbotrány következményében előállt költségek ellenére is.

Kaszál a Volkswagen a dízelbotrány ellenére

A Volkswagen AG a jövő héten esedékes féléves eredménybeszámolója előtt a honlapján tett előzetes bejelentése szerint a konszern a dízelbotrány következményei ellenére is 7,5 milliárd euró működési eredményt ért el az első félévben, szemben a tavalyi 6,8 milliárd euróval.

Az első féléves működési eredmény “lényegesen meghaladja a piaci várakozásokat” – fogalmaz a Volkswagen közleménye a hivatkozott előrejelzések számszerű említése nélkül.

A főként Észak-Amerikában várható újabb jogi költségek fedezetére elkülönített 2,2 milliárd dollár leszámításával a második negyedéves működési eredmény 5,3 milliárd dollár.

Az első féléves teljesítmény az első negyedéves eredmény alapján 4,4 milliárd eurós második negyedévi működési eredményt feltételez, 20 százalékkal nagyobbat az egy évvel korábbinál és egyúttal a legmagasabbat is a konszern történetében.

A piaci várakozásokat meghaladó tényleges első féléves működési eredményt a Volkswagen a VW márka iránti kereslet viszonylag gyenge első negyedévet követő második negyedévi felfutása mellett szezonális jellegű keresleti tényezőknek, valamint az európai autópiaci általános fellendülésnek, a nagy vállalati flottamegrendelések visszatérésének, illetve a konszern hatékonyságjavító programjának tulajdonította közleményében.

A Volkswagen az idei évre értékesítési árbevételének 5 százalékos csökkenése mellett 5,0-6,0 százalékos bevételarányos bruttó jövedelmezőségre számít.

A Volkswagen AG július 28-án, csütörtökön teszi közzé első féléves eredmény beszámolóját.

Kommentek

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.