A Honda kezében az olcsó villanyautók titka?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.07.20. 11.00

Fémipari partnerével közösen olyan villanymotort fejlesztett ki a japán vállalat, amelyhez nem kell drága ritkaföldfémeket felhasználni.

A Honda kezében az olcsó villanyautók titka?

A Honda és beszállítója, a Daido Steel olyan mágnest fejlesztett ki, amely hosszú távon demokratizálhatja a villanyautózást.

Az elektromos autókban használatos villanymotorok többségénél ritkaföldfémeket: diszpróziumot és terbiumot használnak fel. Ezek bányászata gigantikus iparággá nőtt a villanyautózás várható erősödésével, az Automotive News elemzése szerint évi 14 százalékkal emelkedik a kitermelés, az iparág néhány éven belül évi 9 milliárd dolláros forgalmat érhet el, ám mivel ezen fémek készletei korlátozottak, nem növelhető kellő mértékben a gyártási kapacitás, illetve a költségek sem szoríthatók le.

A Honda bízik benne, hogy a szokásos szinterezés helyett meleg formázással előállított, a hangszórókból is ismert neodímiumot alkalmazó mágnes alkalmazásával olcsóbban és nagyobb mennyiségben lesznek előállíthatók a villanymotorok, és ezzel az elektromos és hibrid autók költséghatékonysága is javulhat.

2016-Honda-Freed-interior

Az új típusú mágnes a Honda Jazz műszaki rokonának, a három üléssoros kompakt Honda Freednek (fent) jövőre debütáló, új generációs hibrid kivitelében mutatkozik be.

Nyitóképünkön az elektromos üzemű Honda Fit EV villanymotorja látható.

Kommentek

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.