Ezzel erősít az Audi

Szerző: MTI levél küldés 
Dátum: 2016.07.19. 19.53

Az Audi az elektromos autók részarányát egynegyedére kívánja növelni eladásaiban 2025-ig anyavállalata, a Volkswagen konszern emissziós botrányát követően indított stratégiai irányváltás keretében.

Ezzel erősít az Audi

A BMW-t leszámítva a prémium kategóriás német autógyárak eddig nem mutattak nagy lelkesedést az elektromos autók fejlesztése iránt. Az LMC Automotive autóipari piackutató vállalatnak a Reuters hírügynökség megbízásából készített tanulmánya szerint a BMW, a Mercedes-Benz és az Audi sorrendben a 12., a 14. és a 22. helyet foglalja el a hibrid és elektromos autók globális értékesítési rangsorában. A listát a Toyota, a Honda, a Lexus és a Nissan vezeti.

Az Audi viszont a Reuters hírügynökséget tájékoztató források szerint ezentúl kutatási-fejlesztési beruházásainak egyharmadát az elektromos hajtáslánc, a járműelektronikai digitalizáció és az autonóm navigációs technológia fejlesztésekre szánja. Tavaly az Audi 4,24 milliárd eurót fordított kutatás-fejlesztésre.

Az Audi 2015-ös 1,8 milliós eladásaival számolva tehát a terv legkevesebb évi 450 ezer elektromos autó értékesítését irányozza elő. Figyelembe véve a forgalom valószínű növekedését is, az Audi így akár a Tesla egyik legnagyobb konkurensévé is válhat, amely 2020-ra évi 500 ezer autó értékesítését tervezi.

Az Audi új fejlesztési stratégiáját Rupert Stadler az Audi vezérigazgatója szerdán zártkörű konferencián vázolja fel a cég mintegy kétezer vezető beosztású munkatársa előtt. Az Audi szóvivője nem kommentálta a Reuters értesülését.

Az európai autóipari szövetség, az ACEA adatai szerint 2015-ben az Európai Unió és az Európai Szabadkereskedelmi Társulás (EFTA) területén 14,2 millió autót helyeztek forgalomba. Ebből 186 ezer volt elektromos és 234 ezer hibrid jármű.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.