Amint arról a Vezess elsőként beszámolt, a régóta készülő új KRESZ-ben változtatni akarnak a sebességhatárokon is. Az autópályán gyorsabban hajthatnak majd a teherautók, a 80-as sebességkorlátozást 90-re emelik, az információs táblák kihelyezésénél pedig nagyobb szabadságot kapnak az önkormányzatok, és az új KRESZ életbe lépése előtt változhatnak egyes várakozási és megállási szabályok is.

Lassan négy éve húzódik már az átfogó KRESZ-módosítás befejezése. Kozma Péter közlekedési jogász szerint a késlekedés oka lehet, hogy 2014-ben az ORFK szóvivője azt nyilatkozta, hogy a tervek a szerint az új törvény hatályba lépésekor mindenkinek újra kellene vizsgáznia KRESZ-ből.

Az autósoknak így mélyen a zsebükbe kellene nyúlniuk, ha vezetni akarnak a jövőben is – hangsúlyozta a közlekedési jogász.

Az ORFK cáfol

A Magyar Nemzet július 18-án megjelent lapszáma 2. oldalán az “Új KRESZ – csigatempóban” című cikkében, illetve az azt átvevő számos médiatartalom-szolgáltató valótlanul híreszteli, hogy az ORFK szóvivője 2014-ben arról nyilatkozott, hogy a KRESZ esetleges módosítását tanfolyam végzéséhez és újabb vizsgához kötné a jogalkotó. Ilyen nyilatkozatot az ORFK szóvivője 2014-ben, 2014 előtt, és azóta sem tett.

A Vezess szerint erre nincs sok esély, de utánajárunk majd a témának.