Repülőgépből épített sportkocsit a Ford

Ford Mustang Ole Yeller

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.07.17. 08.00

A típus nevét eredetileg ihlető repülőgép most dizájntanácsadóvá lépett elő: a legújabb Mustang-átirat világháborús vadászgépnek képzeli magát.

Bár a Ford Mustang jelképe az észak-amerikai vadló, a névválasztásban az amerikai hadtörténelem egyik legsikeresebb és legikonikusabb alkotása: a North American Aviation P-51 Mustang típusú hosszú távú vadászrepülőgépe / vadászbombázója is szerepet játszott.

Ennek a típusnak egy továbbfejlesztett változata, a buboréktetős, így jobb kilátást nyújtó P-51D állt modellt ahhoz a tanulmányhoz, amelyet most a Shelby GT350 műszaki alapjaira húzott fel a Ford.

A dizájnereknek volt ideje megfigyelni a repülőgépet: annak egy példánya, az Ole Yeller (Öreg süvöltő) húsz éven át lépett fel a legkülönfélébb amerikai légi bemutatókon, és mivel a Ford amúgy is szoros kapcsolatot ápol ezzel a közösséggel, kézenfekvő volt, hogy a jellegzetes megjelenésű repülőgép szín- és formavilágát átültessék négy kerékre.

Az autó sötét üvegfelületei alól felsejlő méregzöld világítás az ötvenes, hatvanas években uralkodó „ilyen autóink lesznek 2000-ben” hangulatot eleveníti fel, rikító sárga fényezése az öreg repülőgép színét tükrözi, ahogy a matricák, szénszálas elemek és tükrök is repülőgépes stílusúak.

Az utatérben egyedi kialakítású Recaro ülések, speciális küszöbök és padlószőnyegek, valamint a repülőgépek műszereire hajazó kijelzők találhatók.

A motorhoz nem nyúltak: a Shelby GT350 5,2 literes V8-asa a maga 526 lóerejével és 581 Nm nyomatékával több mint elég a felszállási sebesség eléréséhez. A váltó kézi, hatfokozatú, a fotóművet pedig minden eddiginél sportosabbra hangolták: a Ford állítja, versenypályán is helyt állna alkotásuk. Ez elvárás is volt, hiszen az Ole Yeller a világ leggyorsabb P-51-ese, amely 1985-ben 5 óra 20 perc alatt repült el az USA egyik partjától a másikig – ezt azóta sem tudta egy légcsavaros gép utána csinálni.

 

Kommentek

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.