Kétszáz helyett több mint ezer lóerő dúl a Toyotában

Nissan GT-R motort préseltek a GT86 orrába

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.07.15. 11.04

Egy ausztrál tuningalkatrész-gyártó vállalkozás kirakatautója kimeríti a degenerált őrültség fogalmát. Vajon milyen lehet vezetni?

Amikor a tuningalkatrészet gyártó és forgalmazó ausztrál Street FX tulajdonosa megunta, hogy szélesített GT86-osában harmatos 545 lóerő nyomja a hátsó kereket, két, egymással szervesen összefüggő dologra jött rá. Az egyik, hogy az eredeti, kétliteres boxermotorból már nem fog tudni sokkal nagyobb teljesítményt kipréselni. A másik, hogy evolúciós módosítás helyett eljött a forradalmi változtatások ideje.

Találó a rendszám...

Kiemelték tehát egy R35-ös Nissan GT-R hathengeres motorját, és beépítették a GT86 orrába. Előtte persze megfutották a kötelező köröket. Egyrészt az eleve brutális motor teljesítményét több mint ezer lóerőre növelték egy hosszabb löketű hengerfej, valamint egy HKS turbókészlet segítségével. Az eredetileg 3,5 literes blokk most 4,1 literen öblöget, ám ez volt a kisebb munka.

 

A GT86 boxermotorja ugyanis lapos, a Nissan V6-osa ellenben nem: utóbbi pontosan háromszor magasabb. Ezért a blokkról leszerelték az első differenciálművet (úgyis csak hátul hajt), valamint a kenést átdolgozták száraz karteres rendszerűre – ezzel a két extrém beavatkozással 15 centit nyestek le a blokk magasságából.

Ezután már célegyenesben voltak: az ausztrál V8 Supercars versenyszéria beszállítójától hatfokozatú szekvenciális váltót vásároltak, ehhez pedig egy hidraulikus működtetőt társítottak. A kuplungot (pedig jóféle többtárcsás egység) csak elinduláskor használja a vezető, menet közben a vezérlés szabályozza a fordulatszámot, így tengelykapcsoló nélkül válthat a pilóta.

Street FX Toyota GT86 GT-R motorral

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.