Amikor a tuningalkatrészet gyártó és forgalmazó ausztrál Street FX tulajdonosa megunta, hogy szélesített GT86-osában harmatos 545 lóerő nyomja a hátsó kereket, két, egymással szervesen összefüggő dologra jött rá. Az egyik, hogy az eredeti, kétliteres boxermotorból már nem fog tudni sokkal nagyobb teljesítményt kipréselni. A másik, hogy evolúciós módosítás helyett eljött a forradalmi változtatások ideje.

Találó a rendszám...

Kiemelték tehát egy R35-ös Nissan GT-R hathengeres motorját, és beépítették a GT86 orrába. Előtte persze megfutották a kötelező köröket. Egyrészt az eleve brutális motor teljesítményét több mint ezer lóerőre növelték egy hosszabb löketű hengerfej, valamint egy HKS turbókészlet segítségével. Az eredetileg 3,5 literes blokk most 4,1 literen öblöget, ám ez volt a kisebb munka.

 

A GT86 boxermotorja ugyanis lapos, a Nissan V6-osa ellenben nem: utóbbi pontosan háromszor magasabb. Ezért a blokkról leszerelték az első differenciálművet (úgyis csak hátul hajt), valamint a kenést átdolgozták száraz karteres rendszerűre – ezzel a két extrém beavatkozással 15 centit nyestek le a blokk magasságából.

Ezután már célegyenesben voltak: az ausztrál V8 Supercars versenyszéria beszállítójától hatfokozatú szekvenciális váltót vásároltak, ehhez pedig egy hidraulikus működtetőt társítottak. A kuplungot (pedig jóféle többtárcsás egység) csak elinduláskor használja a vezető, menet közben a vezérlés szabályozza a fordulatszámot, így tengelykapcsoló nélkül válthat a pilóta.

Street FX Toyota GT86 GT-R motorral