Minél egyszerűbb, annál megbízhatóbb az autó

JD Power megbízhatósági felmérés, Nagy-Britannia

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.07.14. 11.38

A dúsan felszerelt prémiumtípusokkal több a gond, mint a tömegmárkák egyszerű modelljeivel, derült ki a piacvezető elemző brit kutatásából.

Minél egyszerűbb, annál megbízhatóbb az autó

Száz autóra átlagosan kilencvenkilenc meghibásodás jutott a tömegpiaci márkák, de 161 a prémiumgyártmányok körében – ez az egyik legfontosabb tanulsága annak a brit felmérésnek, amely az 1-3 éves autók használatának utolsó 12 hónapjában tapasztalt problémákat volt hivatott sorra venni.

A JD Power járműmegbízhatósági felmérésén (VDS) nyolc kategóriában (hajtáslánc, külső, belső, vezetési élmény, kezelőfelületek, infotainment, ülések és klíma) összesen 177 szimptómát vizsgáltak meg; minél kisebb egy adott típus pontszáma, annál kevesebb baj fordult elő vele.

A szürke tömegmárkák tehát 99-161 arányban verték a luxusbrandeket; tavaly ugyanez volt a helyzet, az átlagos különbség azonban a mostani 62 pont helyett csupán 52 volt. Aki azt gondolja, a modern luxusfelszerelések okozzák a fejfájást, nem jár messze az igazságtól: a 10 leggyakrabban előforduló gond közül öt az infotainment rendszert (audio, navigáció, szórakoztatóközpont) érinti. A technika első számú ördöge a Bluetooth-csatlakozás.

Nem újdonság, hogy közvetlen összefüggés van a megbízhatóság és a márkahűség között, és ezt a mostani felmérés is igazolta: 46-ról 38 százalékra esett vissza a ‘biztosan veszek még’ vélemények a hibák következtében, a ‘biztosan ajánlanám’ vélemények aránya 66-ról 55-re csökken a meghibásodások következtében.

És akkor lássuk az összesítést: ahogy tavaly, idén is a Škoda végzett az élen 66 hibaponttal, a Suzuki 79, a Kia 80 ponttal dobogós. Mögöttük a Vauxhall (azaz Opel) 90, a Peugeot és a VW 92-92 pontot ért el. Az átlag 113 pont, ami jobb, mint a tavalyi 114 pont.

JD Power Nagy-Britannia megbízhatósági felmérés 2016

A kategóriagyőzelmek a következőképpen alakultak (képeinken az aktuális modellek szerepelnek):

Városi törpék: Kia Picanto (Suzuki Alto, VW Up)

Városi törpék: Kia Picanto (Suzuki Alto, VW Up)

Kisautók Škoda Fabia (VW Polo, Nissan Juke / Peugeot 208 / Opel Corsa)

Kisautók Škoda Fabia (VW Polo, Nissan Juke / Peugeot 208 / Opel Corsa)

Alsó-középkategória: Toyota Auris (Škoda Octavia, Hyundai i30)

Alsó-középkategória: Toyota Auris (Škoda Octavia, Hyundai i30)

Középkategória: Opel Insignia (Mercedes C-osztály, Ford Mondeo)

Középkategória: Opel Insignia (Mercedes C-osztály, Ford Mondeo)

Kompakt SUV: Škoda Yeti (VW Tiguan, Opel Mokka)

Kompakt SUV: Škoda Yeti (VW Tiguan, Opel Mokka)

Kompakt egyterű: Ford B-Max (Nissan Note, Honda Jazz)

Kompakt egyterű: Ford B-Max (Nissan Note, Honda Jazz)

Nagyautók: Mercedes E-osztály (Jaguar XF, BMW 5-ös)

Nagyautók: Mercedes E-osztály (Jaguar XF, BMW 5-ös)

Kommentek

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.