Ijesztő szám az utakon dühöngő autósokról

Szerző: Vezess levél küldés 
Forrás: MTI
Dátum: 2016.07.14. 17.00

Tízből nyolc amerikai autós szokott dühös, agresszív módon viselkedni, vagy egyenesen dührohamban kitörni a volán mögött.

Ijesztő szám az utakon dühöngő autósokról

Az AAA amerikai közlekedésbiztonsági alapítvány csütörtökön nyilvánosságra hozott felmérése szerint a feldühödött autósok hajlamosak túlságosan közel menni vagy kiabálni az őket felbosszantó sofőrökkel, elvágni azok útját vagy dühös mozdulatokat tenni feléjük.

Az alapítvány szerint nagyjából nyolcmillió amerikai autós tanúsít még szélsőségesebb, akár “dühkitörésnek” is tekinthető magatartást az utakon, ami azt jelenti, hogy szándékosan meglöknek más járműveket, vagy kiszállnak az autóból, hogy szemtől szembe kerüljenek “ellenfelükkel”.

A felmérés szerint a 19 és 39 év közötti férfiak a legagresszívebb sofőrök. A férfiak továbbá háromszor nagyobb valószínűséggel pattannak ki mérgükben az autóból, vagy koccantják meg szándékosan az őket bosszantó sofőr járművét, mint a nők.

Az alapítvány eredményei egy internetes felmérésen alapszanak, amelyet 2705, jogosítvánnyal rendelkező autós bevonásával készítettek. A felmérést 2014-ben végezték, az előző évre vonatkozóan kikérdezve az autósokat, de az eredményeket csak most hozták nyilvánosságra.

Az amerikai közlekedésbiztonsági felügyelet (NHTSA) becslései szerint a közúti balesetekből eredő halálozások nagyjából kétharmadában szerepet játszik az agresszív vezetés. A hatóság nemrég nyilvánosságra hozott jelentése szerint tavaly 35 200-ra emelkedett a közúti halálesetek száma az országban.

Kommentek

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.