Elkészült az első, kövéreknek tervezett repülőgép

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.07.13. 08.24

A kanadai Bombardier bemutatta XXL-es belső kialakítású típusát. Nagy az érdeklődés a koncepció iránt.

Akár saját bőrén, akár ülésszomszédja révén tapasztalja meg az ember, fájdalmas tény, hogy az utasszállító repülőgépeket nem a népesség terebélyesebb tagjaira tervezték. Már viszonylag csekélyebb túlsúly is problémákat okozhat az elhelyezkedés, a szabad mozgás, a szomszéd életterébe való átlógás terén, akivel pedig egészségügyi vagy egyéb problémák miatt tényleg elszaladt a ló, annak esélye sincs az emberhez méltó utazási körülményekre – vagy akár az utazásra, hiszen számos légitársaság eleve megtagadja a túlméretes utasok szállítását.

Erre az egyre gyakrabban felmerülő problémára igyekszik megoldást kínálni a kanadai Bombardier Aerospace CS100 típusú, új fejlesztése: amellett, hogy a 100-150 fős méretosztály legcsendesebb, legtakarékosabb és (a pilóták szemszögéből nézve) legergonomikusabb képviselőjének mondja gyártója, az utasok számára is több helyet kínál az átlagosnál. A konkurenciánál akár 43 mm-rel szélesebb, 483 mm-es középső ülés, illetve a 470 mm-es szélső (folyosó, illetve ablak felőli) ülések jól hangzanak, ráadásul a folyosók is szélesebbek, a kézipoggyász elhelyezésére szolgáló tárolók pedig tágasabbak, így kisebb az esélye annak, hogy az ülésünk alatt (vagy ha oda nem fér, a térdhajlatunkban) kell helyet szorítani a táskáknak, Duty Free szatyroknak. Az ablakok méretét is megnövelték, ami a térérzet javításában jut szerephez.

A Bombardier képviselője szerint a következő 20 év során akár 7000 darab C-szériás gépet is rendelhetnek tőlük. Az XXL-es gép első példányát a svájci légitársaság állította üzembe; a gép egyébként egyéb desztinációk mellett Budapestre is közlekedik majd.

Bombardier Aerospace CS100

Az Airbust is hasonló gondolatok foglalkoztatják: ők egy gigantikus, 508 mm-es folyosói ülésben gondolkodnak, amely mellett persze csak két, arányosan kisebb ülésnek jutna hely. Az extra méretű ülésre felárért adnák a jegyet.

Kommentek

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

F1: Utcát neveznek el Jules Bianchiról

Szülővárosában, Nizzában hamarosan közterület viseli majd a 2014-es Japán Nagydíjon szerzett sérüléseibe belehalt fiatal Forma-1-es versenyző nevét.

A terep-Porsche 918 jobban kéne, mint egy Macan

Egy észt grafikus engedett a csábításnak, és elkészítette ezt a nagyon állat virtuális Porsche 918 Spydert.

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.