Akár saját bőrén, akár ülésszomszédja révén tapasztalja meg az ember, fájdalmas tény, hogy az utasszállító repülőgépeket nem a népesség terebélyesebb tagjaira tervezték. Már viszonylag csekélyebb túlsúly is problémákat okozhat az elhelyezkedés, a szabad mozgás, a szomszéd életterébe való átlógás terén, akivel pedig egészségügyi vagy egyéb problémák miatt tényleg elszaladt a ló, annak esélye sincs az emberhez méltó utazási körülményekre – vagy akár az utazásra, hiszen számos légitársaság eleve megtagadja a túlméretes utasok szállítását.

Erre az egyre gyakrabban felmerülő problémára igyekszik megoldást kínálni a kanadai Bombardier Aerospace CS100 típusú, új fejlesztése: amellett, hogy a 100-150 fős méretosztály legcsendesebb, legtakarékosabb és (a pilóták szemszögéből nézve) legergonomikusabb képviselőjének mondja gyártója, az utasok számára is több helyet kínál az átlagosnál. A konkurenciánál akár 43 mm-rel szélesebb, 483 mm-es középső ülés, illetve a 470 mm-es szélső (folyosó, illetve ablak felőli) ülések jól hangzanak, ráadásul a folyosók is szélesebbek, a kézipoggyász elhelyezésére szolgáló tárolók pedig tágasabbak, így kisebb az esélye annak, hogy az ülésünk alatt (vagy ha oda nem fér, a térdhajlatunkban) kell helyet szorítani a táskáknak, Duty Free szatyroknak. Az ablakok méretét is megnövelték, ami a térérzet javításában jut szerephez.

A Bombardier képviselője szerint a következő 20 év során akár 7000 darab C-szériás gépet is rendelhetnek tőlük. Az XXL-es gép első példányát a svájci légitársaság állította üzembe; a gép egyébként egyéb desztinációk mellett Budapestre is közlekedik majd.

Bombardier Aerospace CS100

Az Airbust is hasonló gondolatok foglalkoztatják: ők egy gigantikus, 508 mm-es folyosói ülésben gondolkodnak, amely mellett persze csak két, arányosan kisebb ülésnek jutna hely. Az extra méretű ülésre felárért adnák a jegyet.