Legalábbis erre hívta fel a figyelmet az Ifa (Institut für Automobilwirtschaft) autóipari kutatóintézet igazgatója, Willi Diez.

“Ha az elektromos járművek állami támogatásának köszönhetően valóban lényegesen megnő a forgalomba helyezett villanyautók száma, akkor a felhasználók elégedetlensége is elkerülhetetlenül erősödni fog a feltüntett és a tényleges hatótávértékek között tapasztalt eltérés miatt” – fogalmazott.

Rossz vélemény alakulhat ki emiatt általában is az elektromos autókról, ami nem fog jót tenni az egyébként sem túl gyors ütemű terjedésüknek.

Az elektromos autók hatótávját a benzines és dízelautókéval megegyező tesztelési eljárással állapítják meg, ami nemcsak az autók áramfogyasztását, de a fűtés és a klíma hatótávra gyakorolt hatását is lényegesen alábecsüli.

“Mindennapi használat során a járművek hatótávja akár 20-40 százalékkal is kisebb lehet a gyárilag megadottnál” – mondta Diez, hozzátéve: a legtöbb villanyautó így az ígért 180 kilométer helyett valójában csak 110 kilométert tud egy felöltéssel megtenni.

Az új mérési eljárás bevezetésére 2018-ban kerülhet sor, ami Diez szerint “már túl késő”. Megjegyezte: mindenki sokkal jobban járna, ha a gyártók önszántukból már most átállnának egy reálisabb, egységes mérési eljárás alkalmazására. A dízelbotrány tanulságaiból okulva a gyártóknak maguknak kellene a problémának elébe menniük.
Az Ifa viszont attól tart, hogy az elektromos autók gyártói ehelyett inkább versenyre fognak kelni egymással, csak hogy minél kedvezőbb hatótávadatokkal nyerhessék el a vásárlók kegyeit.