A Brexit miatt nem járnak a Toyota liftjei

Meghúzzák a nadrágszíjat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.07.11. 14.00

A Toyota tokiói központjában néhány napja csak hat lift üzemel a nyolcból, és a klíma hőfokszabályzóját is feljebb csavarták. Az ok rém prózai.

Amióta a japán kormány beindította a jen gyengítését célzó gazdasági programját, szárnyal a szigetország ipara, és vele a Toyota is: a külpiacokon nagy a kereslet a cég termékei iránt, hiszen azok fajlagosan olcsóbban megvehetők.

Igen ám, csakhogy a Brexit (azaz Nagy-Britannia uniós kiválása) lavinát indított el: az angol font értéke zuhanni kezdett, és amint a befektetők más valuták után néztek, azok értéke (köztük a japán jené is) megugrott. Az év eleji 105 jen helyett ma már csak 101-et kapni egyetlen dollárért; a japán fizetőeszköz két éve nem volt ilyen erős.

Ez annál is borúsabb képet fest a Toyota közeli jövője szempontjából, mint amilyenre a gyár szakemberei felkészültek: már márciusban figyelmeztettek, hogy a tavalyi rekordmagas árbevétel (2,3 trillió jen) után idén törvényszerűen szűkebb idők jönnek, a pénzpiaci fejlemények azonban még súlyosabb profitvesztést ígérnek.

Mit tesz ilyenkor egy tudatos vállalat? Működésének minden szintjén meghúzza a nadrágszíjat. Azt persze ők sem gondolják komolyan, hogy két lift leállítása meg az irodai hőmérséklet minimális emelése érdemben csökkentené a cég veszteségeit: ahogy a 2008-as válság idején, most is jelképes intézkedésről van szó, amiből minden dolgozó érezheti, hogy baj van, ideje összeszedni magukat, és az eddigieknél is tudatosabban törekedni a költséghatékonyságra, a lean működésre.

Kommentek

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.