A Brexit miatt nem járnak a Toyota liftjei

Meghúzzák a nadrágszíjat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.07.11. 14.00

A Toyota tokiói központjában néhány napja csak hat lift üzemel a nyolcból, és a klíma hőfokszabályzóját is feljebb csavarták. Az ok rém prózai.

Amióta a japán kormány beindította a jen gyengítését célzó gazdasági programját, szárnyal a szigetország ipara, és vele a Toyota is: a külpiacokon nagy a kereslet a cég termékei iránt, hiszen azok fajlagosan olcsóbban megvehetők.

Igen ám, csakhogy a Brexit (azaz Nagy-Britannia uniós kiválása) lavinát indított el: az angol font értéke zuhanni kezdett, és amint a befektetők más valuták után néztek, azok értéke (köztük a japán jené is) megugrott. Az év eleji 105 jen helyett ma már csak 101-et kapni egyetlen dollárért; a japán fizetőeszköz két éve nem volt ilyen erős.

Ez annál is borúsabb képet fest a Toyota közeli jövője szempontjából, mint amilyenre a gyár szakemberei felkészültek: már márciusban figyelmeztettek, hogy a tavalyi rekordmagas árbevétel (2,3 trillió jen) után idén törvényszerűen szűkebb idők jönnek, a pénzpiaci fejlemények azonban még súlyosabb profitvesztést ígérnek.

Mit tesz ilyenkor egy tudatos vállalat? Működésének minden szintjén meghúzza a nadrágszíjat. Azt persze ők sem gondolják komolyan, hogy két lift leállítása meg az irodai hőmérséklet minimális emelése érdemben csökkentené a cég veszteségeit: ahogy a 2008-as válság idején, most is jelképes intézkedésről van szó, amiből minden dolgozó érezheti, hogy baj van, ideje összeszedni magukat, és az eddigieknél is tudatosabban törekedni a költséghatékonyságra, a lean működésre.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.