Nem hiszed el: családi Suzuki, csak turbómotorral

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2016.07.10. 07.00

Egészen más orr-résszel tölti ki a modellciklusból hátralévő időszakot a Suzuki. A motortérben háromhengeres turbómotor váltja a négyhengeres szívó ezerhatost.

Nemrég a Balaton-átúszás után belefutottam egy Suzukiba, ami szemből nem tűnt ismerősnek. Rögvest szolgálatba helyeztem magam és igyekeztem a helyszínen többet megtudni az autóról, a modellfrissítés utáni SX4 S-Crossról, amiről korábban csak vázlatokat láttam.

Króm, vastagon

Feltűnően más az orr-rész, mint az átdolgozás előtt volt. A gyár többféle verziót is megcsillantott, végül egy vastag krómkeretes hűtőmaszk győzött, amelynek lamellái is messzire fénylenek. Ez bazárinak és elegánsnak is ítélhető, ízlés dolga. Az S-Cross bamba ábrázatát eddig elég sok kritika érte, az új modell egyértelműen markánsabb. Csak az kérdéses, hogy szebbnek tartják-e a majd az autóvásárlók.

Nagyon fontos változások történtek a motortérben: eltűnik a kínálatból a 120 lóerős, 1,6 literes szívómotor. Helyét a Balenóból ismert, háromhengeres benzines veszi át, tehát a négyhengeres szívót a Suzuki is háromhengeres turbómotorra cserélte.

Két új turbómotor

Az új fejlesztésű, közvetlen befecskendezéses motor a Balenóban 111 lóerős, 170 Nm maximális forgatónyomatékkal. Valami hasonlóból indulhatunk ki az SX4 S-Crossban is, de menetteljesítmény-adatokat, fogyasztási értékeket és más részleteket még egyáltalán nem tudni a típusról.

A renoválással az SX4 S-Cross is megkapja a Vitara S 1,4 literes turbómotorját. Az SUV csúcsmodelljéből ismert motor is az új Boosterjet-motorcsalád tagja, de négyhengeres. A Vitarában nyomatéka 220 Nm, teljesítménye 140 lóerő, amivel az összkerékhajtású autó 9,5 mp alatt gyorsul százra. A valamivel nagyobb és nehezebb S-Crossban 10-10,3 mp közötti értékre számítunk.

 

Ára még nincs, az új modell július végétől lesz kapható

Mivel a kifutó SX4 S-Cross lassan elfogy, a márka hamarosan megkezdi az újdonság értékesítését. Várhatóan július végén-augusztus elején indul a frissített típus forgalmazása. Addigra biztosan lesz ára is, ami jelenleg ismeretlen.

Itt eltűnik a szívó 1,6-os, a Vitarában megmarad

Míg a kínálat része marad az 1,6 literes dízel, a nála itthon sokkalta nagyobb darabszámokat hozó 1,6-os szívó benzines eltűnik a palettáról. Suzukis szakemberekkel beszélgetve nem kizárt a gyártásba vétel az 1,6-os atmoszférikus motorral, ha megfelelő lesz rá az igény. Csodálkoznánk, ha ezt a takarékos és nagyon kiforrott szívómotort nem tapsolnák vissza a vásárlók.

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.