Ez a javaslat a dugódíj helyett

Szerző: MTI levél küldés 
Dátum: 2016.07.08. 18.16

A Jobbik a budapesti dugódíj helyett többszintes P+R parkolók építését javasolja, ugyanakkor a párt szerint a tervezettnél sokkal kisebb díjfizetős zóna és behajtási díj is elég lenne ahhoz, hogy a szabályozás megfeleljen az uniós kötelezettségnek.

Ez a javaslat a dugódíj helyett

Tokody Marcell Gergely, a Jobbik fővárosi képviselője ezt pénteken közölte az MTI-vel, miután a főpolgármester előzetes számításokat közölt a behajtási díjról.

Tarlós István a sajtótájékoztatóján azt mondta: a főváros biztosan nem fogja kezdeményezni a behajtási díj bevezetését kizáró jogszabály módosítását, háttérszámításokat azonban végzett. Ezek szerint a város közigazgatási határán belül ötezer forint lenne az éves matrica, míg egy belső pesti és budai zónában – a törvényi díjmentességet élvezőkön és az ott lakókon kívül – használatonként 700 forint lenne a díjtétel.

A bevezetés egy év alatt, 750 millió és 1 milliárd forint közötti összegből valósítható meg, az éves bevétel 10 milliárd forint lehetne.

Tokody Marcell erre reagálva közleményében kiemelte, hogy az unió nem határozza meg sem a díjfizetős zóna legkisebb méretét, sem a minimális fizetendő díjat, az uniós kötelezés csak a díj bevezetésére vonatkozik.

A politikus úgy fogalmazott: ha csupán a kötelezettségnek való megfelelés lett volna a fideszes vezetés célja az emberek megsarcolása nélkül, akkor nem tízmilliárd forint körüli befizetést várnának el az autósoktól, hanem csak annyit, amennyibe a rendszer kiépítése kerül. Ez a költség ráadásul jelentősen csökkenthető lenne egy a jelenleg tervezettnél sokkal kisebb díjfizetős zóna alkalmazásával – tette hozzá.

A behajtási díj egyébként nem oldja meg Budapest közlekedési problémáit – folytatta az ellenzéki képviselő. A Jobbik szerint számos többszintes P+R parkolóra lenne szükség helyette, olyanokra, amelyek közvetlenül kapcsolódnának a közösségi közlekedéshez, és amelyeket BKK-bérlettel díjmentesen használhatnának az autósok.

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.