A szövetségi közlekedési minisztérium szóvivője, Ingo Strater megerősítette a Stern című hírmagazin értesülését, amely szerint a tárca eltekint a pénzbüntetés kivetésétől.

A VW köteles saját költségén megjavítani az érintett motorokat, ezzel helyrehozza hibáját – érvelt Ingo Strater a kormányszóvivői tájékoztatón. Hozzátette, hogy a tárca az arányosság elvét követi és a “vásárlók számára célravezető” megoldásnak tartja, hogy a jogsértő állapot megszüntetésére kötelezik a céget.

Arra a kérdésre, hogy a minisztérium pénzbüntetést is kivethetne-e a VW-re, a szóvivő azt mondta: “két különböző dolog, hogy mi az, ami lehetséges, és mi az, amit teszünk ebben az ügyben.”

A Stern szerint Németországban egy uniós előírás alapján 2009 óta büntetni kellene a kipufogógáz tisztítására szolgáló berendezést kikapcsoló szoftverekkel operáló autógyártókat, de a kormány nem ültette át a nemzeti jogba ezt a szabályt. A VW-t az Egyesült Államokban 15 milliárd dollárra büntették a dízelbotrány miatt.