Volvo XC90: Tiszta lappal, tökéletesre

Szerző: hirdetes levél küldés 
Dátum: 2016.07.06. 13.25

Az autómérnököknek ritkán adódik meg a lehetőség, hogy minden szempontból vadonatúj terméket alkossanak. A Volvo XC90 esetében pontosan ez történt, az eredmény pedig igazolta az előzetes elvárásokat.

Kis módosításokkal nem lehet forradalmi változást elérni: ahhoz hatalmas ugrásokra van szükség. Ezt az elvet követte a Volvo, amikor megalkotta sikeres szabadidőjárműve, az XC90 második generációját. Így jött létre az a típus, amely formatervében, szerkezetében, biztonságában és hajtásláncaiban nem csak a Volvo, hanem az egész autóipar elé állít vadonatúj mércét.

Minden ízében skandináv

 

Amikor a formatervezők elkezdték kialakítani a leendő XC90 stíluselemeit, egyetlen téren kötötték meg csupán saját kezüket: olyan autót kívántak létrehozni, amelynek minden porcikája a skandináv értékrendet sugározza. Az autó bizonyos pontjain egyértelműek az utalások – az északi viharisten, Thor kalapácsát mintázó fényszóró-betétek, amelyeket azóta már más márkák is „felfedeztek maguknak”, vagy a sebességváltó kar, illetve az audiorendszer gombja, amelyeket egyes kivitelekhez a világhírű Orrefors üvegmanufaktúra szállított –, máshol csak a felhasznált anyagokból, a megrajzolt vonalakból, a világos, tágas terekből áradó nyugalom és biztonságérzet utal arra, hogy az ember svéd felségterületen tartózkodik.

150057_The_all_new_Volvo_XC90_interior

Skandinávia azonban nem csak az esztétikum, de az ergonómia terén is kiemelkedő tradíciókkal bír- Legyen szó a vadonatúj szerkezetű, különlegesen kényelmes ülésekről, a többszörösen díjnyertes, álló tájolású érintőképernyőről, amely a szokásos kezelőszerveket váltja ki egyetlen letisztult, logikus, ösztönösen kezelhető vezérlőfelülettel, vagy az akár 4+1 zónás (a harmadik üléssort külön kompresszorral kiszolgáló) klímaberendezésről, a Volvo XC90 szinte lesi utasainak a kívánságait.

Mindenre gondoltak

Persze a teret nem elég berendezni, meg is kell teremteni: ez pedig nem a belsőépítészek, hanem az autó alapjait megtervező mérnökök előrelátását dicséri. Amikor ugyanis megalkották a márka első moduláris padlólemezét, nem egy típusban, és főleg nem egy „autóöltőben” gondolkodtak.

149303_The_all_new_Volvo_XC90_All_Wheel_Drive

 

 

A rugalmasan átméretezhető SPA platformot ugyanis eleve úgy tervezték meg, hogy minden jelenleg használatban lévő, fejlesztés alatt álló vagy akár csak koncepcionális szinten létező hajtásláncot képes legyen befogadni, és ezzel továbbadták azt a szabad kezet, amelyet ők kaptak munkájukhoz.

A belsőégésű erőforrások vadonatúj generációja a célszerű egyszerűség skandináv elvét követi. Az eltérő lökettérfogatú és hengerszámú motorok sokasága helyett minden benzin- és dízelmotor kétliteres, négyhengeres egység, turbófeltöltővel: a Drive-E motorcsalád az autóipar legmodernebb irányvonalát képviseli.

Volvo XC90 R-Design - model year 2016

Kétszeresen igaz ez a T8 Twin Engine erőforrásra, amely egy szuverén teljesítményű benzinmotor, egy erőteljes villanymotor és egy helytakarékosan elhelyezett, nagykapacitású akkumulátorcsomag egységét használva teremti meg a szabadidőjárművek szegmensének (sőt, az egész jelenlegi autóiparnak) az egyik legkiválóbb teljesítmény / fogyasztás arányú modelljét. A 407 lóerős rendszerteljesítmény, a 640 Nm kombinált forgatónyomaték lehengerlő menettulajdonságokat szavatol: az autó 5,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, miközben a 40 kilométert meghaladó elektromos hatótávolságú rendszer beéri átlagosan 2,1 liter üzemanyaggal 100 kilométerenként.

Figyelmes várkastély

148216_Volvo_XC90_body_structure_without_text

A Volvónál a biztonság mindig is központi szerepet játszott, ám az XC90 ezen a téren is magasabbra emeli a lécet. Az ultranagy szakítószilárdságú acélok kiemelkedő arányú alkalmazása, az olyan, vadonatúj aktív biztonsági funkciók bevezetése, mint az útról leszaladó jármű utasait védelmező ülésszerkezet, vagy a balra nagy ívű kanyarodást szemből jövő forgalom esetén megakadályozó megelőző rendszer; illetve a már ismert és elismert vezetőtámogató rendszerek alkalmazása hosszú távon a Volvo 2020-ra előirányzott, ambiciózus célkitűzését támogatják, amely szerint új Volvo utasaként senki ne szenvedhessen halálos vagy súlyos sérülést, a jelenben pedig minden idők legbiztonságosabb szabadidőjárművévé teszi az XC90-est, amiről az Euro NCAP töréstesztjén elért kiemelkedő teljesítmény tanúskodik.

396388

Mindemellett az autó hallatlanul figyelmes is: észleli nem csak a gyalogosokat, de a kerékpárosokat, sőt, a nagy testű állatokat, és határozott fékezéssel igyekszik elkerülni a végzetes baleseteket.

Lépés a jövőbe

A Volvo XC90 a svéd márka minden műszaki és esztétikai tudásának esszenciáját testesíti meg, a legfejlettebb típus, amelyet a Volvo valaha alkotott. Ugyanakkor a vele szerzett tapasztalatok nyomán nyílik majd lehetőség még biztonságosabb, még előzékenyebb, még tisztább üzemű, és még élvezetesebben vezethető modellek kidolgozására. Az XC90 a Volvo jövőjét hozza el az ügyfeleknek már ma, és ennek nem csak ők, de a közlekedés többi résztvevői is örülhetnek. (x)

Volvo XC90 R-Design - model year 2016

Kommentek

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.