Eleinte nyugdíjasrobogókat épített, aztán elkezdett valódi autókkal foglalkozni, most pedig bemutatta első sportkocsiját a svájci Kyburz cég.

Az eRodról hiányzik minden, ami nem kifejezetten szükséges az örömszerzéshez: nincs ajtaja, nincs szélvédője, és egy darab műanyag paneltől eltekintve karosszériája sincs. Van viszont egy finom futómű, egy (illetve három) elektromos hajtáslánc, és egy masszív bukókeret, mert az ördög nem alszik.

A belépőmodell 530 kilós tömegét egy 60 lóerős villanymotor hajtja, a 10 kWh kapacitású akkumulátor egy töltéssel 70 kilométert bír. A végsebesség 120 km/óra, a 140 Nm nyomaték combos kis gyorsításokat tesz lehetővé.

A következő szinten már egy 17,3 kWh-s akkumulátor dolgozik, a villanymotor ugyanaz, ám a hatótávolságot 130 kilométerre növelték. A 600 kilós járgány végsebessége 120 km/óra, a töltési idő 10 óra.

kyburz-e-rod-battery-sports-car-1

A legkirályabb modell már 620 kilót nyom, viszont minden belsőségét kicserélték. A 96 voltos akkucsomagot 324 voltosra cserélték, a villanymotor 60 helyett 201 lóerős, nyomatéka 305 Nm. A végsebesség 140 km/órára nő. A 39 kWh kapacitású akkukat elvileg 220 kilométerenként kell tölteni.

A spártai autók közlekedésre alkalmatlanok, mókázásra annál inkább, csakhogy meg is kérik az árát. A középső szintű Fun 30 ezer euróba (9,5 millió Ft)  kerül, de építőkészletben már 20 ezertől (6,5 millió Ft) elvihető. A legmagasabb szintű Race verzió háromszoros teljesítménye háromszoros árat jelent, a 97,5 ezer euró (31 millió Ft) erős túlzásnak tűnik.

kyburz-e-rod-battery-sports-car-12