Ennyi volt, lemondott a Top Gear új műsorvezetője

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.07.04. 17.58

Lemondott hétfőn Chris Evans a Top Gear műsorvezetői tisztségéről, alig több mint egy hónappal azután, hogy a BBC televízió legsikeresebb, világszerte vetített autós műsora visszatért a képernyőkre.

Ennyi volt, lemondott a Top Gear új műsorvezetője

Evans Twitter-üzenetében jelentette be távozását. “Mindent beleadtam, amit csak tudtam, de néha ez sem elég” – indokolta döntését.

A Top Gear egyévi szünet után május 29-én indult újra, de az új évad eddig leadott első sorozatának nézettsége szinte szabadesésben zuhant. A vasárnap este sugárzott legutóbbi részre 1,9 millióan voltak kíváncsiak, 800 ezerrel kevesebben, mint az egy héttel korábbi adásra, és éppen kétmillióval kevesebben, mint az első epizódra. Az új Top Gear nézőinek tábora így egy hónap alatt gyakorlatilag a felére esett vissza.

evans

A Top Gear sorozat azután szakadt meg tavaly, hogy világhírű előző műsorvezetőjét, Jeremy Clarksont menesztette a BBC. Ennek előzményeként Clarkson – aki 2002 óta vezette és tette globális bombasikerré a könnyed hangvételű, pergő ritmusú autós műsort – egy elmérgesedett vita végén orrba vágta Oisin Tymon producert, aki kórházi ellátásra szorult. Clarkson állítólag azon dühödött fel, hogy egy hosszú forgatási nap után a stábot nem várta meleg étel a szállodában.

Clarkson nélkül nem vállalta a folytatást a Top Gear másik két volt frontembere, James May és Richard Hammond sem.

Az ügy Nagy-Britanniában és világszerte is komoly vihart kavart, mivel a műsort – a BBC saját statisztikái szerint – 214 országban, vagyis gyakorlatilag az egész világon sugározták, és hetente 350 millióan nézték. Forgalmazása a BBC-nek becslések szerint évi 50 millió font (19 milliárd forint) bevételt hozott.

A BBC új stábot toborzott. A program két frontembere Chris Evans, a BBC veterán rádiós és televíziós műsorvezetője és Matt LeBlanc, a hatalmas sikerű egykori amerikai tévés vígjátéksorozat, a Jóbarátok egyik volt sztárja lett.

tg_-line-up_maincloser_af1

Evans, LeBlanc és az elmaradhatatlan, misztikus – legalábbis a nézők számára ismeretlen kilétű, mindig bukósisakot viselő – instruktor, a Stig mellett a stábhoz szegődött az ír Eddie Jordan, aki korábban Forma-1-es csapatfőnök is volt, az utóbbi években pedig a BBC Forma-1-es szakkommentátoraként jelent meg rendre a képernyőn. Jordan csapatában annak idején olyan versenyzők is megfordultak, mint Michael Schumacher és Damon Hill.

A csapat tagja lett a német Sabine Schmitz autóversenyző, aki másfél évtizede az első női műsorvezető.

A május végén indult új Top Gear-évad epizódjait nyolc hónap alatt forgatták kilenc országban, és a stáb összesen 12 ezer kilométert vezetett. Az első epizódokat – jóllehet a hivatalos kritikák nem voltak nagyon lesújtók – meglehetős fanyalgással fogadta a közönség, és a kezdeti kíváncsiság hamarosan lelohadt: a vasárnap sugárzott legutóbbi epizód nézettsége nem érte el a 9 százalékot, márpedig a Top Gear korábban rendszeresen 15-20 százalékos nézettségi rátákat produkált.

A BBC egyelőre nem közölte, hogy Evans távozása után a jelenlegi csapat folytatja-e a Top Geart.

Mindeközben az előző stáb, vagyis Clarkson és két kollégája az Amazon cégcsoport online műsorszolgáltatójához, az Amazon Prime-hoz szegődött, ahol ősztől folytatják egy vadonatúj, Grand Tour címmel induló autós műsorral. A sorozat azért kapta ezt a címet, mert minden egyes epizódja más-más országból jelentkezik. Hírek szerint az Amazon 160 millió fontért (60 milliárd forintért) rendelt meg egyelőre három évadot Clarksonéktól.

Kommentek

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.