Családja szerint a Tesla Motors elkötelezett híve volt, az innovációk és a technológia bűvkörében élt az a férfi, akinek bár nevét nem hozták nyilvánosságra, mégis örökre emlékezni fogunk rá, mint az első emberre, akit megölt önjáró autója.

Úgy tűnik, a férfi nem teljes, csupán részleges autonóm üzemmódot kapcsolt be, ám ez sem mentette meg őt: az erős napsütésben sem ő, sem a Tesla Model S nem észlelte az útjukat keresztező, vakítóan fehér ponyvájú kamiont, és fékezés nélkül az utánfutó alá szaladt a kocsi.

A Tesla Motors mély megrendüléssel biztosította együttérzéséről a családot, ugyanakkor a helyzetet igyekezett saját javára fordítani.

„Világszerte 60, az USA útjain 94 millió megtett mérföldre jut egy halálos kimenetelű baleset. A Tesla Autopilot funkciója eddig valamivel több mint 130 millió mérföldet tudhat maga mögött, és ez az első végzetes baleset, amiről tudunk” – nyilatkozták, hozzátéve, hogy ha nem oldalról, hanem szemből vagy hátulról találkozik a kamionnal az autó, aktív biztonsági rendszerei akár nagy sebességnél is megóvták volna a végzetes sérüléstől a vezetőt, „hiszen ilyen baleset számtalan történt már”.

A Tesla Motors robotpilótája alaphelyzetben ki van kapcsolva, és csak kifejezett utasításra aktiválódik. A technológiát a gyártó sem tekinti véglegesnek, azt „publikus béta-verzióként” kezeli. Ennek megfelelően aktiválásakor nyugtáznia kell a vezetőnek, hogy az Autopilot csupán segédrendszer, használata során végig a kormányon kell nyugtatnia a kezét, készen arra, hogy visszavegye az irányítást, valamint ő tartozik felelősséggel minden bekövetkező eseményért.