Képregény ihlette a Toyota legújabb autóját

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.06.30. 07.00

Egy kultikus japán manga nyomán tervezték meg az egyedi, de megismételhető GT86-ost.

Képregény ihlette a Toyota legújabb autóját

Ha nem tűnt volna fel, a Toyota japán cég. Nem csak japánok dolgoznak persze ott, sőt, globális vállalatként ma már alighanem többségben vannak azok, akik nem a szigetország vizuális kultúráját szívták magukba az anyatejjel, de ettől még japán a vállalat, japán értékekkel és japán furcsaságokkal.

Nem véletlen, hogy a cég angliai lerakata másodszor nyúl a manga tematikájához: pár éve az Aygót képzelték el véres-mozgalmas képregényhősként, most pedig a GT86 kapott grafikus átalakítást.

 

A konverzió alapját egy kultikus manga: az Initial D, pontosabban az abban szereplő, fekete-fehér (panda) festésű AE86 driftversenyautó adta. Ezt egy létező japán autóversenyző, Keiichi Tsuchiya valós autója ihlette, így végül bezárult a kör.

A GT86 számtalan optikai és funkcionális kiegészítőt kapott, amelyek egyrészt hűen emlékeztetnek a 30 évvel ezelőttiekre, másrészt többségükben szabadon megvásárolhatók a márka saját tuningkínálatából. Egyedi RS Watanabe felnik, TRD felfüggesztés, Fujitsubo kipufogórendszer, Cusco toronykitámasztás, valamint szénszálas motorházfedél került a kocsira.

A ködlámpák sárgák, a motor burkolatát ezüstre festették, mint anno a képregényben szereplő, hengerenként ötszelepes 4A-GE blokkot. Az ezüstfedelesnek becézett négyhengerest 1991-től 1995-ig gyártották, változó szelepvezérlésével és megnövelt sűrítésével 160 lóerőt és 162 Nm nyomatékot bányászott elő 1,6 liter lökettérfogatból.

A képet szénszálas kilincsvédők és tükörborítások dobják fel, a sárfogó gumik az eredeti képregényautó előtti tisztelgésként kerültek fel. Emellett a tervezők eltávolították a hátsó szárnyat, és sötét hátsó lámpákat szereltek fel.

Toyota GT86 Initial D

Az autót megépítették, de sorozatban nem fogják gyártani (dehogy nem, dehogy nem.) Viszont hogy tökéletes legyen a hatás, felkérték azt a mangarajzolót, aki annak idején az Aygo-filmet is elkövette, hogy helyezze bele az eredeti képregény hangulatát idéző környezetbe az autót. Az eredményt csak a projektfelelős mérnök gondolataival tudjuk jellemezni: olyan cool, hogy az már fáj.

Kommentek

Óriási áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondáé a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.