Citroën C3: a Cactus új gyümölcse

Kívül buborékos, belül komoly

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.06.29. 14.29

A Citroën leleplezte városi kisautójának harmadik generációját. Még mindig maradt valami az egykori gömböcségéből.

Citroën C3: a Cactus új gyümölcse

Jövő januártól forgalmazza új kisautóját a Citroën, de már ma bemutatták azt. Nem véletlen a kapkodás: a C3 világszerte igazán fontos modell a francia márka számára.

Az újonc két legfeltűnőbb tulajdonsága a C4 Cactustól megörökölt oldalfali légpárnasor, illetve hátsó lámpatest, valamint a C4 Picassót idéző pókszem-fényszórócsoport. Kölcsönzött stíluselemei ellenére összeszedett, harmonikus autó benyomását kelti. Kilenc alapszín és három kontrasztos tetőfényezés kérhető, a variációk száma eléri a három tucatot.

 

Amilyen barátságos a külseje, olyan szigorúan felnőttes az utastér. A geometrikus műszerfal, a hatalmas érintőképernyő, a Cactus után vissza-egyszerűsített kesztyűtartó láttán egyértelmű, hogy komoly autó benyomását akarja kelteni a kocsi, ami egy Citroën, pláne egy négyméteres Citroën esetében nem feltétlenül a legjobb ötlet, de majd kiderül, mit szólnak az ügyfelek.

A helyzetet felárért vidáman színes öltésekkel, illetve elegáns tónusokkal menti az autó.

A C3 újdonsága a ConnectedCam, a tükörbe beépített fedélzeti kamera, amely folyamatosan üzemel, és üközéskor automatikusan rögzíti a megelőző 30, valamint a következő 60 másodpercet. Természetesen kézzel is vezérelhető, a felvételek a Facebookra és egyéb közösségi oldalakra fellőhetők.

Citroen C3

Hivatalos műszaki adatot alig közölt a gyár, de tudjuk, hogy az újonc elődjével közös padlólemezre épül, ugyanarra, amire egyébként a C4 Cactus (és a Peugeot 208) is. A C3 hossza épp csak nem éri el a 4 métert, a csomagtér mégis tekintélyes, 300 literes.

Erőforrásból nem számítunk jelentős változásokra, a háromhengeres, 1,2 literes benzinestől az 1,6-os dízelig lesznek motorok.

Citroen C3

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.