Mercedes AMG GT R: versenyautó civileknek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.06.25. 07.01

A tegnapi kiszivárgás után immár itt van minden hivatalos információ az AMG GT legdurvább kiadásáról.

585 lóerőre növelt motorteljesítmény, teljes körűen módosított felfüggesztés, új aerodinamikai csomag, méregdrága anyagok használatával elért tömegcsökkentés: a novembertől megrendelhető, jövő márciustól átvehető AMG GT R minden téren többet nyújt mezei fivéreinél.

Utcai autónál soha ilyen mértékben nem hasznosította még a versenypályán szerzett tapasztalatait, a motorsportban használatos technológiákat az AMG, nyilatkozta legújabb alkotása kapcsán a cég, és bár ez az állítás nem ellenőrizhető tisztán objektív módszerekkel, a GT R paramétereit elnézve nehéz belekötni.

Kapásból tizenöt kilóval könnyebb az alapját adó GT S modellnél, ami a megnövelt teljesítménnyel együtt 2,66 kg/LE arányt eredményezett. Ehhez szénszálas kompozitból készült a tető, az első kerékdobok és a kardáncső. A kovácsolt alufelnik, a titán hangtompító is hozzátesz a tömegcsökkentéshez, és persze a legrégebbi recept: amit nem raksz bele (jelen esetben hangszigetelés), attól nem lesz nehezebb.

Pontosan ez az, amiért az autó nem könnyebb még ennél is: egy sor funkcionális extra került ugyanis bele. A legfontosabb talán a hátsókerék-kormányzás: az AMG által most első ízben alkalmazott rendszer villanymotorjai 100 km/óráig az elsőkkel ellentétes, e fölött azonos irányba fordítják el a hátsó kerekeket. Az ESP teljesen kikapcsolható, a kipörgésgátló kilenc fokozatban állítható; mindkét rendszer hangolásakor az AMG GT3 versenyautó állt modellt a mérnökök számára. A kormánymű egyébként változó áttételű, hátul elektronikus vezérlésű, de mechanikus működésű részlegesen önzáró differenciálművet találunk.

Az autó két legszembetűnőbb jellemzője (a megnövelt nyomtávokon, az 57 mm-rel nagyobb szélességet eredményező, vadonatúj alumínium karosszériaelemeken, és a hatalmas aerodinamikai komponenseken kívül) az exkluzív zöld fényezés, illetve a ‘Panamericana’ hűtőrács, amely az autóversenyzés hőskorát ünnepli, egyébként meg az AMG GT3 versenyautó nyomán kapta meg a kocsi, az utcai modellek között elsőként.

A harcias maszk mögött aktív lamellák dolgoznak, ezek azonban nem a közegellenállás, és ezáltal a fogyasztás csökkentését szolgálják: a megfelelő aerodinamikai komponensekhez terelik a levegőt, csökkentve a felhajtóerőt. A hatalmas hátsó diffúzor látványos darab, de csak a jéghegy csúcsa: a teljes fenéklemezt szénszálas burkolat fedi, amely azonban mozgatható: 80 km/óra felett (verseny üzemmódban) a lemez 40 mm-rel lesüllyed. A közte és a fenéklemez között eláramló levegő mintegy odaszívja az autót az aszfalthoz.

AMG GT R

A karosszéria torziós szilárdságát csak a karbon kardáncső önmagában 7,5 százalékkal növeli, de emellett a motorteret is kitámasztották, két darab szintén szénszálas merevítés keresztezi egymást. A fékek eleve nagyobb teljesítmények, de karbon-kerámia rendszer is kérhető, hosszabb élettartammal és további 17 kg megtakarítással.

Az AMG GT R motorja 585 lóerős, ami 70-nel több, mint az eddigi csúcsmodell GT S-é. A forgatónyomaték impozáns 700 Nm, ráadásul 1900 és 5500 között mindenhol rendelkezésre áll. A növekményt nagyobb töltőnyomás, módosított motorvezérlés, optimalizált kipufogó nyílások, átdolgozott sűrítési viszony és egy sor további változtatás adja ki.

AMG GT R

A hűtést is átdolgozták. Mindez 3,6 másodperces gyorsulást és 318 km/óra végsebességet ad ki, amiben persze a módosított hétfokozatú AMG duplakuplungos váltóműnek is szerepe van. A titán kipufogó hangzását két, automatikusan szabályozott csappantyú variálja; a hangváltás persze kézzel is kérhető.

Az autó értékesítése novemberben kezdődik, az átadásokra 2017-ig kell várni.

Kommentek

Itt tudhatod meg, hogy kitiltották-e Budapestről az autódat

Ha csak valamilyen hirtelen szél el nem fújja a fővárosra ült szmogfelhőt, akkor holnap életbe lép a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten. Ez a legfontosabb amit tudni kell.

F1: Durva baleset a gálaversenyen – videó

Miamiban a hétvégén zajlik a Bajnokok tornája, a motorsport sztárjai szombaton a megküzdöttek a Bajnokok bajnoka címért. Meglepetésember nyert. Nagy balesetet is hozott a verseny.

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.