Mercedes AMG GT R: versenyautó civileknek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.06.25. 07.01

A tegnapi kiszivárgás után immár itt van minden hivatalos információ az AMG GT legdurvább kiadásáról.

585 lóerőre növelt motorteljesítmény, teljes körűen módosított felfüggesztés, új aerodinamikai csomag, méregdrága anyagok használatával elért tömegcsökkentés: a novembertől megrendelhető, jövő márciustól átvehető AMG GT R minden téren többet nyújt mezei fivéreinél.

Utcai autónál soha ilyen mértékben nem hasznosította még a versenypályán szerzett tapasztalatait, a motorsportban használatos technológiákat az AMG, nyilatkozta legújabb alkotása kapcsán a cég, és bár ez az állítás nem ellenőrizhető tisztán objektív módszerekkel, a GT R paramétereit elnézve nehéz belekötni.

Kapásból tizenöt kilóval könnyebb az alapját adó GT S modellnél, ami a megnövelt teljesítménnyel együtt 2,66 kg/LE arányt eredményezett. Ehhez szénszálas kompozitból készült a tető, az első kerékdobok és a kardáncső. A kovácsolt alufelnik, a titán hangtompító is hozzátesz a tömegcsökkentéshez, és persze a legrégebbi recept: amit nem raksz bele (jelen esetben hangszigetelés), attól nem lesz nehezebb.

Pontosan ez az, amiért az autó nem könnyebb még ennél is: egy sor funkcionális extra került ugyanis bele. A legfontosabb talán a hátsókerék-kormányzás: az AMG által most első ízben alkalmazott rendszer villanymotorjai 100 km/óráig az elsőkkel ellentétes, e fölött azonos irányba fordítják el a hátsó kerekeket. Az ESP teljesen kikapcsolható, a kipörgésgátló kilenc fokozatban állítható; mindkét rendszer hangolásakor az AMG GT3 versenyautó állt modellt a mérnökök számára. A kormánymű egyébként változó áttételű, hátul elektronikus vezérlésű, de mechanikus működésű részlegesen önzáró differenciálművet találunk.

Az autó két legszembetűnőbb jellemzője (a megnövelt nyomtávokon, az 57 mm-rel nagyobb szélességet eredményező, vadonatúj alumínium karosszériaelemeken, és a hatalmas aerodinamikai komponenseken kívül) az exkluzív zöld fényezés, illetve a ‘Panamericana’ hűtőrács, amely az autóversenyzés hőskorát ünnepli, egyébként meg az AMG GT3 versenyautó nyomán kapta meg a kocsi, az utcai modellek között elsőként.

A harcias maszk mögött aktív lamellák dolgoznak, ezek azonban nem a közegellenállás, és ezáltal a fogyasztás csökkentését szolgálják: a megfelelő aerodinamikai komponensekhez terelik a levegőt, csökkentve a felhajtóerőt. A hatalmas hátsó diffúzor látványos darab, de csak a jéghegy csúcsa: a teljes fenéklemezt szénszálas burkolat fedi, amely azonban mozgatható: 80 km/óra felett (verseny üzemmódban) a lemez 40 mm-rel lesüllyed. A közte és a fenéklemez között eláramló levegő mintegy odaszívja az autót az aszfalthoz.

AMG GT R

A karosszéria torziós szilárdságát csak a karbon kardáncső önmagában 7,5 százalékkal növeli, de emellett a motorteret is kitámasztották, két darab szintén szénszálas merevítés keresztezi egymást. A fékek eleve nagyobb teljesítmények, de karbon-kerámia rendszer is kérhető, hosszabb élettartammal és további 17 kg megtakarítással.

Az AMG GT R motorja 585 lóerős, ami 70-nel több, mint az eddigi csúcsmodell GT S-é. A forgatónyomaték impozáns 700 Nm, ráadásul 1900 és 5500 között mindenhol rendelkezésre áll. A növekményt nagyobb töltőnyomás, módosított motorvezérlés, optimalizált kipufogó nyílások, átdolgozott sűrítési viszony és egy sor további változtatás adja ki.

AMG GT R

A hűtést is átdolgozták. Mindez 3,6 másodperces gyorsulást és 318 km/óra végsebességet ad ki, amiben persze a módosított hétfokozatú AMG duplakuplungos váltóműnek is szerepe van. A titán kipufogó hangzását két, automatikusan szabályozott csappantyú variálja; a hangváltás persze kézzel is kérhető.

Az autó értékesítése novemberben kezdődik, az átadásokra 2017-ig kell várni.

Kommentek

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.