Kiszivárgott az új Porsche Panamera

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.06.24. 15.17

Új külső, új belső, új motorok – néhány nap múlva érkezik a második generációs Porsche Panamera. Nem kell azonban a jövő hétig várunk, kiszivárogtak az új modell képei.

Kiszivárgott az új Porsche Panamera

Ki tudja, hogy véletlenül vagy netán szándékosan, de megjelentek a neten a hivatalosan június 28-án debütáló új Porsche Panamera képei. Ahogy arra már a korábbi kémfotók alapján is számtani lehetett, a második generációs Panamera nem szakít elődjével drasztikusan. Hasonló sziluett mellett az egyes részletek eltérő kidolgozásából lehet majd megkülönböztetni a régit az újtól. Elől a LED-es fényszórók, hátul a korábbinál sokkal keskenyebb lámpák azonosítják a 2017-es modellt.

A tetővonallal játszottak a tervezők, de úgy, hogy a hátsó utasok kényelme nem csorbulhatott. A csomagtartó nagyobb lesz mint korábban.  Nem hiányzik majd az aktív hátsó szárny sem, az egyes motorváltozatokat az eltérő kipufogóvégek ( két ovál, négy kör, négy szögletes) is megkülönböztetik majd egymástól.

Változatlanul öt kerek formából építkezik a műszeregység, de ezek közül immár csak a középső, a fordulatszámmérő analóg, a többi teljesen digitális. A fotókon látható variánsba hátulra is sportülések kerültek és közöttük egy digitális képernyőn szabályozható néhány funkció, vélhetően a klimatizálás, az ülésfűtés és szellőzés, a masszázsfunkció, illetve a hifi. Az elöl ülőknek 12,7 colos érintőképernyő áll rendelkezésre, hogy a fedélzeti elektronikát irányítsák.

Sport Chrono csomag esetén nem hiányzik majd a műszerfal tetejéről a stopperóra, illetve egy plusz gomb kerül – az amúgy is multifunkciós – kormányra, amely a futóművet állítja azonnal feszesebbre. Az adaptív felfüggesztés mellett légrugózás is rendelkezésre áll, felárért pedig négykerék-kormányzás teszi különösen agilissé a Panamerát.pana5

Csak turbómotorokkal készül majd a második generációs Panamera. Az S és 4S modell 3,0 literes, duplaturbós V6 motort kap 440 lóerő teljesítménnyel. A Panamera Turbóban 4,0 literes V8-as dolgozik, szintén két turbóval, teljesítményét 550 lóerőre jósolják. Nem hiányzik persze a dízel sem, ez is 4,0 literes és V8-as, 420 lóerős. Igazi érdekesség, hogy egyelőre minden modell nyolcfokozatú automata sebességváltót kap, a korábbi modellhez volt hatfokozatú manuális is, de azt olyan kevesen rendelték meg, hogy eltűnik.

Később várható a V6-oas benzines egy turbóval az alapmodell számára, illetve 3,0 literes V6-os dízel és V6-os benzinessel párosított konnektoros hibrid is. A Turbo S pedig legalább 600 lóerős lesz. A V6-os benzines és a dízelek az Auditól érkeznek, de módosítva, a V8-as turbó viszont a Porsche saját fejlesztése.

pana6

Természetesen nem hiányoznak a legmodernebb vezetőtámogató rendszerek sem. Éjjellátó, sávtartó, távolságtartó tempomat, torlódás asszisztens is lesz. Ha szükséges rendszereket megveszi az ügyfél, az autó bizonyos körülmények között már önjáróan képes lesz közlekedni.

 

 

 

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.