Kiszivárgott az új Porsche Panamera

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.06.24. 15.17

Új külső, új belső, új motorok – néhány nap múlva érkezik a második generációs Porsche Panamera. Nem kell azonban a jövő hétig várunk, kiszivárogtak az új modell képei.

Kiszivárgott az új Porsche Panamera

Ki tudja, hogy véletlenül vagy netán szándékosan, de megjelentek a neten a hivatalosan június 28-án debütáló új Porsche Panamera képei. Ahogy arra már a korábbi kémfotók alapján is számtani lehetett, a második generációs Panamera nem szakít elődjével drasztikusan. Hasonló sziluett mellett az egyes részletek eltérő kidolgozásából lehet majd megkülönböztetni a régit az újtól. Elől a LED-es fényszórók, hátul a korábbinál sokkal keskenyebb lámpák azonosítják a 2017-es modellt.

A tetővonallal játszottak a tervezők, de úgy, hogy a hátsó utasok kényelme nem csorbulhatott. A csomagtartó nagyobb lesz mint korábban.  Nem hiányzik majd az aktív hátsó szárny sem, az egyes motorváltozatokat az eltérő kipufogóvégek ( két ovál, négy kör, négy szögletes) is megkülönböztetik majd egymástól.

Változatlanul öt kerek formából építkezik a műszeregység, de ezek közül immár csak a középső, a fordulatszámmérő analóg, a többi teljesen digitális. A fotókon látható variánsba hátulra is sportülések kerültek és közöttük egy digitális képernyőn szabályozható néhány funkció, vélhetően a klimatizálás, az ülésfűtés és szellőzés, a masszázsfunkció, illetve a hifi. Az elöl ülőknek 12,7 colos érintőképernyő áll rendelkezésre, hogy a fedélzeti elektronikát irányítsák.

Sport Chrono csomag esetén nem hiányzik majd a műszerfal tetejéről a stopperóra, illetve egy plusz gomb kerül – az amúgy is multifunkciós – kormányra, amely a futóművet állítja azonnal feszesebbre. Az adaptív felfüggesztés mellett légrugózás is rendelkezésre áll, felárért pedig négykerék-kormányzás teszi különösen agilissé a Panamerát.pana5

Csak turbómotorokkal készül majd a második generációs Panamera. Az S és 4S modell 3,0 literes, duplaturbós V6 motort kap 440 lóerő teljesítménnyel. A Panamera Turbóban 4,0 literes V8-as dolgozik, szintén két turbóval, teljesítményét 550 lóerőre jósolják. Nem hiányzik persze a dízel sem, ez is 4,0 literes és V8-as, 420 lóerős. Igazi érdekesség, hogy egyelőre minden modell nyolcfokozatú automata sebességváltót kap, a korábbi modellhez volt hatfokozatú manuális is, de azt olyan kevesen rendelték meg, hogy eltűnik.

Később várható a V6-oas benzines egy turbóval az alapmodell számára, illetve 3,0 literes V6-os dízel és V6-os benzinessel párosított konnektoros hibrid is. A Turbo S pedig legalább 600 lóerős lesz. A V6-os benzines és a dízelek az Auditól érkeznek, de módosítva, a V8-as turbó viszont a Porsche saját fejlesztése.

pana6

Természetesen nem hiányoznak a legmodernebb vezetőtámogató rendszerek sem. Éjjellátó, sávtartó, távolságtartó tempomat, torlódás asszisztens is lesz. Ha szükséges rendszereket megveszi az ügyfél, az autó bizonyos körülmények között már önjáróan képes lesz közlekedni.

 

 

 

Kommentek

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.