Nem lesz benzinmotor a BMW sportkocsijában

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.06.23. 11.38

A BMW i8 ma sem 1,5 literes benzinmotorjával szerez híveket, utódjában azonban még ennyi sem lesz, csak villanymotorok mozgatják majd.

Nem lesz benzinmotor a BMW sportkocsijában

Arra készül a BMW i divíziója, hogy tisztán elektromos hajtásúvá tegye az i8-ast. A modellt 1,5 literes benzinmotor és villanymotor mozgatja, illetve egy kisebb villanymotor segít kiküszöbölni a turbólyukat, illetve beindítani a benzinest. A tervek szerint a jövőben eltűnik a belsőégésű motor, viszont három elektromos kap szerepet a hajtásban.

A tavaly bemutatott üzemanyagcellás prototípus vázszerkezetét veszik alapul, ahol szélesebb kardánalagutat képeztek ki a hidrogéntartályok számára. Az új modell esetében azonban nem a palackok, hanem akkumulátor kerülne a kardánalagútba. A nagyobb akkumulátorkapacitás lehetővé teszi a három villanymotor táplálását és a megfelelő hatótávolság elérését.

A mérnökök azt tervezik, hogy a nagyobb akkumulátor ellenére tartani tudják a jelenlegi modell tömegét, azaz 1485 kilónál nem lesz nehezebb. A három villanymotor közül a jelenlegihez hasonlóan egy az első tengelyt hajtja majd, míg a két új a hátsó kerekeket pörgeti. A villanymotorok eltérnek majd a ma használtaktól, jóval nagyobb fordulatszámon pörögnek majd, ez pedig lehetővé teszi, hogy kisebb méret és tömeg mellett nagyobb teljesítményt érnek el.

Mindez az i8 következő generációjában jelenhet meg, ám addig is a jelenlegit is továbbfejleszti a BMW. A 2017-re várható faceliftes modell számos fronton megújul. Az BMW X5 hibrid változatában is használt akkumulátort kapja meg és a hibridrendszer teljesítménye 10 százalékkal nagyobbnak ígérkezik, elérheti a 390 lóerőt. Lecserélik a töltőrendszert, illetve módosul a karosszéria a jobb hűtés érdekében. Állítólag eltűnik az autó egyik legkevésbé menő megoldása, a túl keskeny abroncsai, a karosszéria 10 mm-es ültetése mellett előre 245, hátra 285-ös gumik kerülnek.

A képeken az egyik első faceliftes prototípust lehet látni, igen feltűnő az új felni, amely mögött igen masszív AP Racing fékek tűnnek fel és teljesen más a motorburkolat is.

Kommentek

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.