Négy motorral megy fel a hegyre a Honda

Acura NSX EV Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.06.21. 07.00

Legújabb versenyautójához minden paraméterében variálható, négy motorból álló elektromos hajtásláncot épített a Honda.

Az SH-AWD, avagy szuper vezethetőségű összkerékhajtás a Honda fantázianeve arra a rendszerre, amely nyomatékvektor-szabályozással, valamint a kormánymű és az ESP befolyásolásával fordítja rá aktívan az ívre a kanyarodó (vagy akár csak szlalomozó) autót. Ennek a rendszernek az elektromos változatát tervezték meg és építették be abba az NSX-alapú villanyautó-tanulmányba, amely a gyár szándéka szerint idén részt vesz a Pikes Peak hegyi felfutó versenyen.

Nagyon izgulniuk felesleges a siker miatt, hiszen ugyanez a kísérleti, négy villanymotorból álló konfiguráció egy meggyőzően átalakított Honda CR-Z (a fenti képre kattintva, a galériában megnézheted) gyomrában tavaly már megnyerte ugyanitt az Exhibition géposztály versenyét. Még a CR-Z pilótáját is átvették: az új NSX, amely tavaly hivatalos pace carként volt jelent Pikes Peaken, most Jamano Tecuja irányítása alatt tör a felhők felé.

Egy dolog persze a mellékágon helytállni, és egészen más a fő futamban bizonyítani alkalmasságunkat, és ezt a Honda (Acura) is tudja, ezért az idei évre megháromszorozták a hajtáslánc teljesítményét (kár, hogy a tavalyit titokban tartották).

Ez az elektromos SH-AWD rendszer mind a négy keréknél külön-külön szabályozza a hajtási nyomaték mértékét; ehhez a hibrid NSX első tengelyén alkalmazott két villanymotoros konfigurációt építették be hátra is. A vezérlést a tavalyi futamon szerzett tapasztalatok alapján hangolták be.

Az Acura NSX hibrid hajtáslánca. Elöl egy-egy villanymotor, hátul a benzinmotorral egybe épített harmadik.

Az Acura NSX hibrid hajtáslánca. Elöl egy-egy villanymotor, hátul a benzinmotorral egybe épített harmadik. Az elektromos versenyautón az elülsőt duplázták meg, legalábbis elvében.

 

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.