Kérdésessé vált a dízelmotorok jövője

Szerző: Vezess levél küldés 
Forrás: MTI
Dátum: 2016.06.21. 19.00

Egy interjúban kérdésesnek nevezte a dízelmotorok jövőjét a Volkswagen konszern vezérigazgatója, Matthias Müller.

Kérdésessé vált a dízelmotorok jövője

Az Európai Bizottság széndioxid-kibocsátási ajánlásai alapján már most világosan látható, hogy “a dízelmotorok károsanyag-kibocsátásának megfelelő csökkentése rendkívül bonyolult és költséges eljárás lesz, miközben az elektromos mobilitás egyre megfizethetőbbé válik” – fogalmazott. Egy bizonyos ponton természetszerűen felmerül majd a kérdés, hogy érdemes-e egyáltalán még több pénzt ölni a dízelmotorok továbbfejlesztésébe – tette hozzá.

Matthias Müller az elmúlt héten jelentette be, hogy a konszern több milliárd eurós elektromos mobilitási fejlesztési programot indít azzal a céllal, hogy 2025-re gyártmányainak egynegyede tisztán elektromos hajtású lehessen.

Az alacsony fogyasztású modern dízelmotorok azonban Németországban és Európa-szerte nagyon népszerűek az autósok körében – jegyezte meg a Volkswagen vezére. Az, hogy a dolgok ezután milyen irányt vesznek, a politikai döntéshozókkal folytatott egyeztetéseken fog kiderülni. A Volkswagen eladásainak nagy részét dízelmotoros modellek adják, Németországban 46 százalék az arány.

A Daimler az elmúlt években mintegy hárommilliárd eurót fordított a jelenlegi modelljeibe beépített dízelmotorok kifejlesztésére. A konszern szóvivője szerint a takarékos és környezetbarát erőforrások nagyban hozzájárulnak az uniós klímavédelmi irányelvek teljesítéséhez. Az autóipari alkatrész-beszállító Bosch pedig egyenesen nélkülözhetetlennek tartja a modern dízelmotorokat a klímavédelmi célok elérésében.

Matthias Müller szerint korszakváltás küszöbére érkezett az autóipar. Hasonlatosan ahhoz, ahogy az áramszolgáltatók üzleti modelljét megváltoztatta az energiaipari fordulat, az “Energiewende”, az autóiparnak is idővel búcsút kell mondania a belsőégésű motoroknak – mondta, hangsúlyozva, hogy az autóipar jövője az alternatív hajtásláncokban és a digitális forradalomban rejlik.

Kommentek

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.