Kérdésessé vált a dízelmotorok jövője

Szerző: Vezess levél küldés 
Forrás: MTI
Dátum: 2016.06.21. 19.00

Egy interjúban kérdésesnek nevezte a dízelmotorok jövőjét a Volkswagen konszern vezérigazgatója, Matthias Müller.

Kérdésessé vált a dízelmotorok jövője

Az Európai Bizottság széndioxid-kibocsátási ajánlásai alapján már most világosan látható, hogy “a dízelmotorok károsanyag-kibocsátásának megfelelő csökkentése rendkívül bonyolult és költséges eljárás lesz, miközben az elektromos mobilitás egyre megfizethetőbbé válik” – fogalmazott. Egy bizonyos ponton természetszerűen felmerül majd a kérdés, hogy érdemes-e egyáltalán még több pénzt ölni a dízelmotorok továbbfejlesztésébe – tette hozzá.

Matthias Müller az elmúlt héten jelentette be, hogy a konszern több milliárd eurós elektromos mobilitási fejlesztési programot indít azzal a céllal, hogy 2025-re gyártmányainak egynegyede tisztán elektromos hajtású lehessen.

Az alacsony fogyasztású modern dízelmotorok azonban Németországban és Európa-szerte nagyon népszerűek az autósok körében – jegyezte meg a Volkswagen vezére. Az, hogy a dolgok ezután milyen irányt vesznek, a politikai döntéshozókkal folytatott egyeztetéseken fog kiderülni. A Volkswagen eladásainak nagy részét dízelmotoros modellek adják, Németországban 46 százalék az arány.

A Daimler az elmúlt években mintegy hárommilliárd eurót fordított a jelenlegi modelljeibe beépített dízelmotorok kifejlesztésére. A konszern szóvivője szerint a takarékos és környezetbarát erőforrások nagyban hozzájárulnak az uniós klímavédelmi irányelvek teljesítéséhez. Az autóipari alkatrész-beszállító Bosch pedig egyenesen nélkülözhetetlennek tartja a modern dízelmotorokat a klímavédelmi célok elérésében.

Matthias Müller szerint korszakváltás küszöbére érkezett az autóipar. Hasonlatosan ahhoz, ahogy az áramszolgáltatók üzleti modelljét megváltoztatta az energiaipari fordulat, az “Energiewende”, az autóiparnak is idővel búcsút kell mondania a belsőégésű motoroknak – mondta, hangsúlyozva, hogy az autóipar jövője az alternatív hajtásláncokban és a digitális forradalomban rejlik.

Kommentek

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.