Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.06.20. 07.00

A Le Mans-i 24 órás versenyen mutatta be legújabb alkotását a Brabus. A 850 6.0 Biturbo Cabrio kétszeres világrekorder.

Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió

 

A Bentley Continental GT Speed Cabriolet a maga 642 LE teljesítményével és 331 km/óra végsebességével magasan a legerősebb, leggyorsabb négyszemélyes kabrió volt – egészen mostanáig. A Brabus ugyanis az A 63 AMG Cabriolet alapjaira megépítette a maga átiratát, ami több mint 200 extra lóerővel (850 LE) gazdálkodik, végsebessége pedig 350 km/óra.

Első lépésként a nyolchengeres blokk lökettérfogatát növelték meg, 5461-ről 5912 köbcentiméterre. Ehhez hosszabb löketű, kovácsolt főtengelyt építettek be, megnövelték a furatot, majd különleges hajtókarokat és kovácsolt dugattyúkat helyeztek a hengerbe. A hengerfejeket szintén újraalkották.

További fotók a Galériában

A turbókat is lecserélték, a leömlőt módosították. A kipufogó rozsdamentes acél, a változtatható tónusú rendszer diszkrét üzemmódja még csendesebb, mint a gyári – a sportos módus ellenben üvölt, mint a fába szorult féreg.

A szívó oldalon szénszálas komponenseket, megnövelt légszűrőket találunk, természetesen most sem maradt el a szokásos aranyfóliás hőtükör.

A motorvezérlést újraprogramozták, módosult a befecskendezés, a gyújtás és a töltőnyomás-korlátozás vezérlésre. Lecserélték az olajtöltetet, ahogy minden egyéb folyadékot (beleértve a fékfolyadékot) is.

BRABUS 850 6.0 Biturbo Cabriolet

A motor így adja ki extrém teljesítményét: a gyári 585 lóerő helyére faragott 850 LE már 5400/percnél elérhető, a motor maximális nyomatéka 1450 Nm (900 Nm helyett) 2500 és 4500 között, de ezt szokás szerint 1150-re limitálják, nehogy idő előtt elvássanak az erőátvitel elemei.

Az autó így 3,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára (a gyári S 63 azonos ideje 3,9 mp), további 5,9 mp múlva már kétszázzal suhan. A végsebességet csak az abroncsok miatt korlátozták: 350-nél leszabályoz az autó, így viszont minden bizonnyal lenyitott tetővel is eléri végsebességét a kocsi.

BRABUS 850 6.0 Biturbo Cabriolet

A hajtásláncot érintő módosításokhoz látványos karosszéria-kiegészítő társulnak; minden idom fényezett szénszálas kompozitból készül. A hátsó diffúzorból kerámia kipufogócsövek merednek elő, a keréktárcsák 18-22 colos méretben kérhetők; a képeken is látható példányt 21 colos kovácsolt alufelnikkel szerelték, elöl 255/35 ZR 21, hátul 295/30 ZR 21 méretű abroncsokkal.

Az autó futóműve sem maradt érintetlen, az ültetés mértéke 15 mm.

A utastérben megvilágított küszöbbetétek, szénszálas dekorpanelek, alumínium váltófülek és pedálok várnak a pilótára, a sebességmérő műszert 400 km/óráig kalibrálták.

BRABUS 850 6.0 Biturbo Cabriolet

Kommentek

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

F1: Utcát neveznek el Jules Bianchiról

Szülővárosában, Nizzában hamarosan közterület viseli majd a 2014-es Japán Nagydíjon szerzett sérüléseibe belehalt fiatal Forma-1-es versenyző nevét.

A terep-Porsche 918 jobban kéne, mint egy Macan

Egy észt grafikus engedett a csábításnak, és elkészítette ezt a nagyon állat virtuális Porsche 918 Spydert.

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.