Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.06.20. 07.00

A Le Mans-i 24 órás versenyen mutatta be legújabb alkotását a Brabus. A 850 6.0 Biturbo Cabrio kétszeres világrekorder.

Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió

 

A Bentley Continental GT Speed Cabriolet a maga 642 LE teljesítményével és 331 km/óra végsebességével magasan a legerősebb, leggyorsabb négyszemélyes kabrió volt – egészen mostanáig. A Brabus ugyanis az A 63 AMG Cabriolet alapjaira megépítette a maga átiratát, ami több mint 200 extra lóerővel (850 LE) gazdálkodik, végsebessége pedig 350 km/óra.

Első lépésként a nyolchengeres blokk lökettérfogatát növelték meg, 5461-ről 5912 köbcentiméterre. Ehhez hosszabb löketű, kovácsolt főtengelyt építettek be, megnövelték a furatot, majd különleges hajtókarokat és kovácsolt dugattyúkat helyeztek a hengerbe. A hengerfejeket szintén újraalkották.

További fotók a Galériában

A turbókat is lecserélték, a leömlőt módosították. A kipufogó rozsdamentes acél, a változtatható tónusú rendszer diszkrét üzemmódja még csendesebb, mint a gyári – a sportos módus ellenben üvölt, mint a fába szorult féreg.

A szívó oldalon szénszálas komponenseket, megnövelt légszűrőket találunk, természetesen most sem maradt el a szokásos aranyfóliás hőtükör.

A motorvezérlést újraprogramozták, módosult a befecskendezés, a gyújtás és a töltőnyomás-korlátozás vezérlésre. Lecserélték az olajtöltetet, ahogy minden egyéb folyadékot (beleértve a fékfolyadékot) is.

BRABUS 850 6.0 Biturbo Cabriolet

A motor így adja ki extrém teljesítményét: a gyári 585 lóerő helyére faragott 850 LE már 5400/percnél elérhető, a motor maximális nyomatéka 1450 Nm (900 Nm helyett) 2500 és 4500 között, de ezt szokás szerint 1150-re limitálják, nehogy idő előtt elvássanak az erőátvitel elemei.

Az autó így 3,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára (a gyári S 63 azonos ideje 3,9 mp), további 5,9 mp múlva már kétszázzal suhan. A végsebességet csak az abroncsok miatt korlátozták: 350-nél leszabályoz az autó, így viszont minden bizonnyal lenyitott tetővel is eléri végsebességét a kocsi.

BRABUS 850 6.0 Biturbo Cabriolet

A hajtásláncot érintő módosításokhoz látványos karosszéria-kiegészítő társulnak; minden idom fényezett szénszálas kompozitból készül. A hátsó diffúzorból kerámia kipufogócsövek merednek elő, a keréktárcsák 18-22 colos méretben kérhetők; a képeken is látható példányt 21 colos kovácsolt alufelnikkel szerelték, elöl 255/35 ZR 21, hátul 295/30 ZR 21 méretű abroncsokkal.

Az autó futóműve sem maradt érintetlen, az ültetés mértéke 15 mm.

A utastérben megvilágított küszöbbetétek, szénszálas dekorpanelek, alumínium váltófülek és pedálok várnak a pilótára, a sebességmérő műszert 400 km/óráig kalibrálták.

BRABUS 850 6.0 Biturbo Cabriolet

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.