A Haval neve Európában gyakorlatilag ismeretlen, pedig globális SUV-dominanciára törnek: a legnagyobb kínai szabadidőautó-gyártó (tizennégy éve vezetik a belpiacot, éves termelésük 700 ezer darab) legfrissebb tanulmánya meg is mutatja, hogyan.

A hálózatról tölthető hibrid Haval HB-02 nem kevesebb mint 65 kilométert képes megtenni elektromos üzemben, állítja a gyártó. Persze nem tudni, hogy ennek az adatnak van-e bármilyen köze az európai, észak-amerikai vagy bármely egyéb ismert és elfogadott normákhoz – ha igen, akkor világrekordról beszélhetünk. A 13 kWh kapacitású akkucsomag négy óra alatt teljesen feltölthető háztartási aljzatról.

A hajtáslánc belső égésű komponense egy európai zamatú, másfél literes benzines turbómotor. A villanymotort a jelek szerint a hajtásláncba integrálták, nem pedig a hátsó tengelyre akasztották; a rendszernyomaték 450 Nm, a kombinált teljesítményt nem közli a gyártó. Annyi viszont kiderül, hogy az átlagos üzemanyag-fogyasztás 2,1 l/100 km – a kérdés ugyanaz: vajon milyen szabvány szerint?

Magasan ül a hátsó tengely felett az akkucsomag, ez nem tesz jót a stabilitásnak, sem a csomagtér-kapacitásnak

Természetesen nemcsak tisztán elektromos és fogyasztásra optimalizált hibrid üzemmód létezik, hanem teljesítménycentrikus Power fokozat is. Ebben 9 mp alatt gyorsul 100 km/órára az autó, ami a HB-02 méreteinek függvényében akár elismerésre méltó is lehet, de sajnos fogalmunk sincs, mekkora a csinos pofijú jószág. A végsebesség 210 km/óra.

Mindez túl szépnek hangzik, hogy igaz legyen, de a Haval állítólag nem a levegőbe beszél: jövőre megkezdik a technológia sorozatgyártását, és bár európai forgalmazásukról még nem tudunk, Ausztráliában már megvetették a lábukat, tehát megkezdték a nemzetközi terjeszkedést.