Világrekorder hibrid Kínából

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.06.17. 09.00

Aki többé-kevésbé tisztában van a kínai ipar és kereskedelem működésével, tudja, hogy a Nagy Fal mögött bármit képesek megépíteni, amire valós piaci kereslet van. Akár minőségi árut is – megfelelő áron persze.

A Haval neve Európában gyakorlatilag ismeretlen, pedig globális SUV-dominanciára törnek: a legnagyobb kínai szabadidőautó-gyártó (tizennégy éve vezetik a belpiacot, éves termelésük 700 ezer darab) legfrissebb tanulmánya meg is mutatja, hogyan.

A hálózatról tölthető hibrid Haval HB-02 nem kevesebb mint 65 kilométert képes megtenni elektromos üzemben, állítja a gyártó. Persze nem tudni, hogy ennek az adatnak van-e bármilyen köze az európai, észak-amerikai vagy bármely egyéb ismert és elfogadott normákhoz – ha igen, akkor világrekordról beszélhetünk. A 13 kWh kapacitású akkucsomag négy óra alatt teljesen feltölthető háztartási aljzatról.

A hajtáslánc belső égésű komponense egy európai zamatú, másfél literes benzines turbómotor. A villanymotort a jelek szerint a hajtásláncba integrálták, nem pedig a hátsó tengelyre akasztották; a rendszernyomaték 450 Nm, a kombinált teljesítményt nem közli a gyártó. Annyi viszont kiderül, hogy az átlagos üzemanyag-fogyasztás 2,1 l/100 km – a kérdés ugyanaz: vajon milyen szabvány szerint?

Magasan ül a hátsó tengely felett az akkucsomag, ez nem tesz jót a stabilitásnak, sem a csomagtér-kapacitásnak

Természetesen nemcsak tisztán elektromos és fogyasztásra optimalizált hibrid üzemmód létezik, hanem teljesítménycentrikus Power fokozat is. Ebben 9 mp alatt gyorsul 100 km/órára az autó, ami a HB-02 méreteinek függvényében akár elismerésre méltó is lehet, de sajnos fogalmunk sincs, mekkora a csinos pofijú jószág. A végsebesség 210 km/óra.

Mindez túl szépnek hangzik, hogy igaz legyen, de a Haval állítólag nem a levegőbe beszél: jövőre megkezdik a technológia sorozatgyártását, és bár európai forgalmazásukról még nem tudunk, Ausztráliában már megvetették a lábukat, tehát megkezdték a nemzetközi terjeszkedést.

Kommentek

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

Méltatlan helyen csapták falnak ezt a Lamborghinit

Kínában igazán költséges összetörni egy Lamborghini Huracant, hiszen 4,3 millió jüant kell érte fizetni, ami az eredeti ár többszöröse.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta. A dobogósok nyilatkozatai.

F1: Ferrari-győzelem a szezonnyitón

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes mellényúlt a gumistratégiával. Hamilton és Bottas a 2. és 3. az amúgy eseménytelen versenyen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.