Világrekorder hibrid Kínából

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.06.17. 09.00

Aki többé-kevésbé tisztában van a kínai ipar és kereskedelem működésével, tudja, hogy a Nagy Fal mögött bármit képesek megépíteni, amire valós piaci kereslet van. Akár minőségi árut is – megfelelő áron persze.

A Haval neve Európában gyakorlatilag ismeretlen, pedig globális SUV-dominanciára törnek: a legnagyobb kínai szabadidőautó-gyártó (tizennégy éve vezetik a belpiacot, éves termelésük 700 ezer darab) legfrissebb tanulmánya meg is mutatja, hogyan.

A hálózatról tölthető hibrid Haval HB-02 nem kevesebb mint 65 kilométert képes megtenni elektromos üzemben, állítja a gyártó. Persze nem tudni, hogy ennek az adatnak van-e bármilyen köze az európai, észak-amerikai vagy bármely egyéb ismert és elfogadott normákhoz – ha igen, akkor világrekordról beszélhetünk. A 13 kWh kapacitású akkucsomag négy óra alatt teljesen feltölthető háztartási aljzatról.

A hajtáslánc belső égésű komponense egy európai zamatú, másfél literes benzines turbómotor. A villanymotort a jelek szerint a hajtásláncba integrálták, nem pedig a hátsó tengelyre akasztották; a rendszernyomaték 450 Nm, a kombinált teljesítményt nem közli a gyártó. Annyi viszont kiderül, hogy az átlagos üzemanyag-fogyasztás 2,1 l/100 km – a kérdés ugyanaz: vajon milyen szabvány szerint?

Magasan ül a hátsó tengely felett az akkucsomag, ez nem tesz jót a stabilitásnak, sem a csomagtér-kapacitásnak

Természetesen nemcsak tisztán elektromos és fogyasztásra optimalizált hibrid üzemmód létezik, hanem teljesítménycentrikus Power fokozat is. Ebben 9 mp alatt gyorsul 100 km/órára az autó, ami a HB-02 méreteinek függvényében akár elismerésre méltó is lehet, de sajnos fogalmunk sincs, mekkora a csinos pofijú jószág. A végsebesség 210 km/óra.

Mindez túl szépnek hangzik, hogy igaz legyen, de a Haval állítólag nem a levegőbe beszél: jövőre megkezdik a technológia sorozatgyártását, és bár európai forgalmazásukról még nem tudunk, Ausztráliában már megvetették a lábukat, tehát megkezdték a nemzetközi terjeszkedést.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.