Titokban mutatták be az eddigi legdurvább Aston Martint

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.06.17. 18.45

AM-RB 001 – jöjjön elénk egy tockosért az, aki ezt az elnevezést kitalálta. Másfelől persze nagyon is logikus, hiszen a versenyautóknak sem szokás fantázianevet adni, márpedig az Aston Martin és a Red Bull közös projektje minden, csak nem utcai grand turismo.

A brutális sportautót a legnagyobb titokban mutatták be, a közönséget a potenciális vásárlók egy szűk csoportja alkotta. Pontosítunk: a szerencsés milliárdosok egy agyagból és műanyagból összeállított makettet nézhettek meg, ráadásul még az sem végleges, de már így is kellően ígéretes ahhoz, hogy az érdeklődők közelharcot vívjanak az autóért.

AM RB 001

Ebben a műfajban nem ismerik a sűrű fillér elvét: mindössze 99 darab készül majd az autóból, azokat viszont állítólag darabonként 2-3 millió fontért (800 millió – 1,2 milliárd Ft) fogják kínálni. Az árat  diszkrécióra hivatkozva nem erősítette meg a gyártó, annyit viszont elmondtak, hogy a kocsi tömegét és teljesítményét tekintve nagyjából a Le Mans-i csúcskategória (LMP1) szintjén fog mozogni – azaz tömege egy tonna körüli lesz, teljesítménye megközelítheti az 1000 lóerőt. Erre szükség is van, hiszen az eredeti elképzelések szerint a kocsiból készülne egy pályaversenyautó is, amelynek lépést kell tudnia tartani az F-1-es autókkal.

Az AM RB 001 forgalmazását néhány országra korlátozza a gyártó, egyrészt mert 99 darabot így is könnyen eladnak, másrészt mert nem érné meg a legfontosabb piacokon kívül homologizáltatni az autót.

A hivatalos leleplezésre 2018 nyarán kerül sor. Nyitóképünk az Autocar magazin által készített fantáziarajz.

Kommentek

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.