A közelmúltban teljesen átalakult a Peugeot 3008: a tágas családi autó megunta korábbi se hús, se hal státuszát, és határozott lépést tett a szabadidőjárművek felé. Ha tette, jól tette – főleg, hogy innentől az olyan, szélsőségesebb modellváltozatok is beleférnek a képbe, mint a most bemutatott 3008 GT.

Az autó tudja, hogyan kell viselkednie egy csúcskivitelnek: 19 colos kerekeit vaskosított kerékívek keretezik, az üléseket (a vezető oldalán masszázsfunkcióval) kontrasztos varrású Nappa bőrbe burkolták.  Kívülről matt króm hűtőmaszk, egyedi kialakítású lökhárító különbözteti meg az autót mezeibb fivéreitől. A kontrasztos fényezés a matt feketét háromféle színnel kombinálja, és csak ehhez, na meg az olcsóbb és egyszerűbb (valamint kisebb motorokkal is társítható) GT Line kivitelhez kérhető.

 

A Peugeot újszerű műszerfal -koncepciójáról már több helyen beszámoltunk; a dupla monitorból álló, teljesen digitális interfész a 3008 GT-ből sem hiányzik, sőt, a képernyőkön is megjelenik az utastér fizikai elemeit uraló, vörösréz színű tematika.

A tetőlemezt nyitható üvegpanel helyettesíti, a tempomat pedig nem csak a sebességet, de a távolságot is tartja, sőt, képes a teljes megállásig alkalmazkodni a forgalom ritmusához, majd kérésre újraindulni.

A lényeg persze mégis csak a kétliteres, 180 lóerős turbómotor. A modell sportossága persze csalóka, hiszen a váltó automatikus, a futómű pedig tudomásunk szerint teljesen széria állapotú, tehát csak arról van szó, hogy a 3008 GT valamivel gyorsabb és határozottan látványosabb, mint társai.

PEUGEOT 3008 GT 1605PC_016