Miért nézd hétvégén a Le Mans-t?

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.06.17. 15.41

Szombaton indul a 84. Le Mans-i 24 órás verseny, ha nem vagy rajongó, és vacillálsz, itt van néhány érv a futam mellett.

Miért nézd hétvégén a Le Mans-t?

A Michelin a kezdetek óta aktív résztvevője a Le Mans-i versenyeknek és korábban még látványosabb volt a szerepe. Például az 1906-os első itteni GP-t azzal nyerte meg Szisz Ferenc, hogy gyorsabban tudott kereket cserélni, mint konkurensei. 1239 kilométert tett meg az akkor még kétnapos versenyen, 101 km/órás átlagsebességgel, miközben 18-szor kellett kereket cserélnie – főként defekt miatt. Az új rögzítésnek köszönhetően azonban a korábbi tíz helyett két perc is elég volt az új abroncs felhelyezésére.

szisz

2016-ban a francia gyár az indulók több mint felét, 33 autót lát el abronccsal, köztük a mezőny egyetlen hidrogénhajtású járgányát, a Green GT-t is. Ha nem tudod, miért kellene szombat 15:00-tól vasárnap 15:00-ig követned az eseményeket – ha szerencsés vagy, a helyszínen -, itt van néhány tipp a gumigyártól:

  • Az 50-es évek után most először rajtol 60 autó a Le Mans-i 24 órás versenyen, hála a rekordidő alatt elkészült négy új boxnak.
  • Az idei, 84. futam díszvendége Brad Pitt lesz, akit láthatunk majd, ahogyan a francia zászlóval elindítja a 60 fős mezőnyt.
  • A 2015-ös futam győztese, a Porsche vajon megismételheti a győzelmét? A német gyártó 2014-ben tért vissza az LPM1-es kategóriába, és csupán csak egy évébe telt, hogy egy tökéletes szezont zárjon a Le Mans-i győzelmével és a WEC bajnokságban megszerzett eredményeivel.
  • Láthatjuk az LMP1-es kategória nagy versengését is a Porsche, Audi és a Toyota között, hisz mindegyik márka két autót indít a versenyen.
  • Láthatjuk a Ford visszatérését is. 60 év telt el a Ford első győzelme óta, és most az amerikai autógyártó nagy visszatérést tervezve négy autót indít a GTE Pro kategóriában.
  • Izgalmas kérdés, hogy a hongkongi csapatnak (KCMG) sikerül-e az LMP2-es kategóriában ismét az élre kerülnie, hisz egy erősen motivált ellenfél (Nissan motorral) várja, hogy letaszítsa őket az első helyről.
  • Intenzív küzdelem várható az LMGTE Pro kategóriában a Ferrari, Porsche, Corvette, Aston Martin és a Ford között.
  • Az idei versenyen két női versenyző is rajthoz áll. Az egyik a 26 éves Inès Tattinger Franciaországból a Pegasus Racing Morgan színeiben, LMP2-es kategóriában, a másik pedig Christina Nielsen Dániából, aki az LMGTE Am Class kategóriában indul a Formula Racing színeiben.
  • Koccinthatunk a brit versenyzőkre, hiszen 38-an vesznek részt a versenyen, a második legtöbb pilótával indulók a franciák, 32 versenyzővel.
  • Idén is megválaszják Miss Heures-t, aki 105 jelölt közül nyeri el címet.
  • Tehetséges pilóták érkeznek Ázsiából. Itt lesz az Eurázsia Motorsport, a kínai Baxi DC Racing Alpine (melynek Jackie Chan is társtulajdonosa) és a szingapúri Clearwater Racing csapata is.

Kommentek

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.