Egy év alatt nagyon megdrágult a casco

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.06.17. 09.24

Az autósok az idei év első öt hónapjában átlagosan 76 500 forintért kötöttek teljes körű cascoszerződést, ami csaknem 10 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet.

Egy év alatt nagyon megdrágult a casco

A Netrisk online biztosításközvetítő szerint az emelkedés több okra vezethető vissza. Egyrészt a biztosítók a kárinflációhoz igazították a díjaikat, másrészt a tavalyi első öt hónaphoz képest huszonkét százalékkal több új autó jelent meg az utakon, ezekre pedig eleve magasabb díjon köthető casco, ami érthetően felfelé húzza az átlagot.

Az új autók átlagos cascodíja jelenleg 92 ezer forint, ami több mint 70 százalékkal magasabb, mint az évfordulós váltók 53 600 forintos éves összege. Érdekes jelenség az is, hogy az évfordulós váltók esetében a díjszint az elmúlt három évben gyakorlatilag stagnált.

image002

Az elmúlt három évben a legnagyobb mértékben a használt autók azonnali cascokötéseinek átlagdíja nőtt: ez a kör idén átlagosan 86 500 forintért kötött szerződést a Netrisknél, ami 18 százalékkal haladja meg 2013 hasonló körben mért 73 500 forintos díjátlagát.

A hazai cascoszerződések 49 százaléka minimum hétéves autókra vonatkozik. Ebben egyrészt szerepe van annak, hogy a biztosítók folyamatosan emelik a biztosítható gépjárművek korhatárát, másrészt az évekkel ezelőtt hitelre vásárolt, és még mindig törlesztés alatt álló autók esetében a hitelező megköveteli a casco fenntartását.

image003

Immár fél évtizede tartó negatív tendencia, hogy a korábban szinte egyeduralkodó módozatnak számító 10 százalék, de minimum 50 ezer forint önrész mellé fokozatosan zárkózik fel a 10 százalék, de minimum 100 ezer forintos verzió, amelynek a választása 10 százalék kedvezményt jelent a díjban.

Idén mindössze a cascoszerződések 43 százalékát kötötték a magasabb fedezetet jelentő 10 százalék/50 ezer forint önrésszel, amelyet már szinte beért a 10 százalék/100 ezer forintos önrészt tartalmazó konstrukció (41 százalék). Ez az arány 2013-ban még 52, illetve 29 százalék volt.

image004

Bár a magasabb önrésszel valóban megspórolhatunk évi néhány ezer forintot, de cserébe kisebb (félmillió forint alatti) károknál kétszer akkora önerőt vállalunk, és így csak a nagyobb káresemények esetén kapunk valódi védelmet.

Kommentek

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

F1: A Williams elengedi Bottast

A Williams csapatvezetője félhivatalosan bejelentette, hogy Valtteri Bottas lesz Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. Napok kérdése, hogy végleg lezáruljon a kérdés.

Autók, amiket nem érdemes ellopni

Az ezüst színű német autókon túl is van élet. Az igazi egyéniségek ezek közül választanak autót

Ez az eredmény, ha olaj helyett kólát öntesz a motorba

Átcsaptak fejünk felett a hülyeség hullámai, ma már mindent megtesznek helyettünk élelmes videósok, hogy mi már ne fáradjunk zuhany alatt született rémötletek kipróbálásával. Most az olaj helyett kóla van soron.

Nem akármilyen dízelmotort tesztel a Renault Trucks

A Renault Trucks mérnökei és dizájnerei egy ideje különleges projekten dolgoznak. A cég lyoni fejlesztőközpontjában olyan erőforrással kísérleteznek, melynek egyes fém elemeit 3D-s nyomtatással állították elő.

Kispályás gengsztereknek: ültetett Dacia Duster

Rendben, a Duster nem egy Cadillac Escalade, de porig lógó hassal minden szabadidőjármű brutálisan (és nem kicsit ostobán) néz ki.

Te jó ég, ez a valaha volt legröhejesebb Lambo

Igen, ez egy Lamborghini Pikachu.

F1: Nem kell új csapatfőnök a Renault-nak

A Renault nem tervezi, hogy új embert igazol a héten távozott csapatfőnök, Frederic Vasseur helyére.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.