Egy űrrepülőgépet aszfalton elhúzni nem nagy kunszt, gondolhatták magukban a Land Rover marketingesei. Mi volna azonban, ha ugyanezt a tömeget (na jó, valamivel kevesebbet: 100 tonnát) keskeny, csúszós vasúti síneken kapaszkodva tudnánk megmozdítani?

Az íróasztal mögül ez persze rém egyszerűnek tűnik, de a Land Rover mérnökei – bevonva az ügyletbe azt az Aquarius nevű vállalkozást, amely 1999 óta épít át Land Rovereket vasúti alkalmazásra, pályakarbantartásra, miegymásra – megbirkóztak a feladattal.

A Land Rover Discovery Sport ráadásul létező technológiát vetett be a bravúrhoz: a Terrain Response, Tow Assist, Tow Hitch Assist és All Terrain Progress Control (ATPC) technológiák együttesen félautonóm közlekedésre teszik alkalmassá az autót akár szélsőséges terepviszonyok mellett is.

A mutatványra egy muzeális svájci pályaszakaszon, a 10 kilométeres Museumsbahn Stein am Rhein pályán került sor, ami a megfelelő nyomtáv mellett lélegzetelállító látványt is biztosított.

A Hemishofen vasúti híd 285 méter hosszú, a pálya 25,9 méterrel húzódik a víztükör fölött. További képekért kattints a fotóra

A Land Rover múltjában egyébként bőségesen találni vasúti használatra átalakított modelleket, már a Series II és IIA típusokból készültek pályakarbantartó változatok.