Ennyi pénzt lehet keresni a magyar autógyárakban

Szerző: Vezess levél küldés 
Forrás: Napi.hu
Dátum: 2016.06.16. 10.00

A hazai autógyárak a magyar átlaghoz képest jól megfizetik az alkalmazottaikat. Íme a számok.

Ennyi pénzt lehet keresni a magyar autógyárakban

A Napi.hu összeállításából kiderült, hogy a nyilvánosan elérhető pénzügyi adatok szerint bruttó 354 ezer forintot, vagyis nettó 232 ezret kerestek tavaly az Opel szentgotthárdi üzemében dolgozó fizikai munkások. Ez az összeg nemcsak a magyar, de a budapesti átlagbérnél is magasabb, arról nem beszélve, hogy a Fizetések.hu adatai szerint egy karosszérialakatos átlagbére (országos) bruttó 157 ezer (nettó 103 ezer) forint körül volt tavaly, de egy fényező is mintegy bruttó 181 ezer (nettó 118 ezer) forintot vihetett haza. Tehát akinek sikerült bekerülnie az Opelhez, az könnyedén ennek a dupláját is hazavihette 2015-ben.

Szentgotthárdon az osztrák határ közelsége miatt magasak a bérek, Kecskeméten a Mercedes viszont más helyzetben van. A közép-magyarországi gyárban egy fizikai munkás átlagosan bruttó 283 ezret (nettó 186 ezer) visz haza.

A különbség a szellemi munkakörökben dolgozóknál is megmutatkozik: az Opelnél a szellemi dolgozók átlagbére bruttó 729 ezer forint (nettó 478 ezer), míg a Mercedesnél bruttó 513 ezer forint (nettó 336 ezer).

A bérek összehasonlíthatóságát némiképp rontja, hogy az Audi nem fizikai és szellemi munkavállalókra “osztja” dolgozóit, hanem olyanokra, akik termelésben direkt, illetve indirekt módon vesznek részt. Előbbiek bruttó 408 ezer forintot (nettó 267 ezer), utóbbiak bruttó 721 ezer forintot (nettó 472 ezer) keresnek.

A Suzuki esztergomi gyárában a fizikai dolgozók egy főre jutó bére bruttó 235 ezer forint (nettó 154 ezer) volt, amely a legalacsonyabb a négy magyar autógyár között. Ez ugyanakkor akár a kevesebb túlórának, készenléti díjnak is betudható, amellett, hogy a cégnek nem is kell versenyeznie a nyugati bérekkel. A szellemi foglalkoztatottak bruttó 723 ezres (nettó 473 ezer) bére megfelel az iparági átlagnak.

Kommentek

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel Alfa 4C-nket ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

Ilyen az, amikor nem múlik el nyomtalanul a gyerekkor

Gigantikusra nőtt, V8-assal hajtott játékszerrel ment vásárolni ez az amerikai bácsi

Érthetetlen dolog történik a magyar utak mellett

A hó alatt sem kanászodhat el a természet, töretlenül folyik a kaszálás az utak mentén.

Az utolsó simításokat végzik a Renault sportkupéján

Idén végre tényleg visszatér az Alpine sportmárka; a Renault középmotoros kalandja alumínium platformra épül.

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.