Csak Rolls-Royce-t veszünk majd, semmi mást

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.06.16. 15.40

A BMW csoport zászlóhordozója együtt ünnepel a német anyacéggel. Ha ilyen lesz 100 év múlva a Rolls, már építjük is az időgépünket.

Nehéz lehet Rolls-Royce-t tervezni. Az emberek elvárják a márkától, hogy minden autójukban benne legyen a dicső múlt teljes lenyomata, úgy viszont nehéz előre haladni, ha folyton hátrafelé sandít az ember.

A Vision Next 100 megalkotásakor tudatosan nem foglalkoztak a hagyományokkal, állítják a Rollsnál, inkább azt akarták megmutatni, milyen iszonyatosan innovatív a márka.

A 103EX kódnéven futó tanulmány ennek megfelelően valódi jövőbe tekintő fantázia álomautó, amelynek esélye sincs a megvalósulásra. Valójában ez így is van rendjén, mert a mindennapokban senkinek nem kellhet egy ilyen agyrém, de mégis: soha nem készült még olyan csodálatosan vernegyulás steampunk luxusautó, mint ez a RR.

A Rolls-Royce esetében a jövőbe tekintés is nehezebb, mint egy mezei márkánál. hiszen nem elég a technológia terén bedobnia gyeplőt a lovak közé, hanem meg kell álmodni, 100 év múlva milyen kívánságai lesznek a felső tízezernek, és azokra milyen válaszokat lehet adni. Ehhez képest az autó minden részlete a múltra emeli poharát – de majd meglátod.

Személyes jövőkép

További képek a Galériában

A Vision Next 100 napjaink egyedi építésű Rolls-Royce-ainak a hagyatékát emeli négyzetre. Jelenleg megválaszthatjuk a burkolóanyagokat, színeket és kárpitokat, de a jövőben a karosszéria formájáról is mi döntünk – adva lesz egy környezettudatos gyártású, nulla károsanyag-kibocsátású padlólemez, és az kerül rá, amit akarunk. Tényleg.

Könnyed utazás

103 EX Rolls-Royce VISION NEXT 100

Emily, a szárnyas múzsa után megjelenik a Rolls-Royce fedélzetén Eleanor, a beszélő szellem. Mesterséges intelligenciával felvértezett személyi titkár ő, aki megtervezi az utazást, előhozza a kocsit a garázsból, tanácsokat ad érkezés előtt (pl. hogy viselkedjünk a maláj trónörökös társaságában, Tudom, legtöbbünk számára ez nem releváns, de legtöbbünknek nincs is Rolls-Royce-unk.)

Van viszont helyette kormánykerekünk, ami a Rolls Vision Next 100-ból hiányzik. Minek is, az autonóm rendszerek megoldanak mindent, a tulajdonos meg úgyis utazni akar, nem vezetni.

Nagyszerű menedék

103 EX Rolls-Royce VISION NEXT 100

A viktoriánus időkben, na akkor még volt kellem, elegancia, A jövőben is lesz, ígéri a Rolls. Az ajtók hátrafelé nyílnak, a tető felemelkedik, a küszöbből pedig lépcső nyílik le, hogy büszkén, emelt fővel foglalhassunk helyet a kocsiban, éljenző alkalmazottaink sorfala előtt. Az utastérben a legnemesebb ( = legdrágább) anyagok alkotnak szinte puritán egyszerűségű légkört. Kézzel faragott fapanelek, hatalmas kijelzők, kanapé méretű ülések – pontosabban egy darab kanapé, amit selyemmel és gyapjúval borítottak. A padló szintén gyapjú, méghozzá kézzel horgolva.

Első ülések nincsenek, az autóból teljesen hiányzik minden, a vezetés folyamatához köthető elem. A szélvédő alatt a tűzfalat egy hatalmas, áttetsző kijelző borítja, amelyen kívánságra (Eleanor, drágám, az esti gála programját legyen olyan kedves!) a legkülönfélébb információk jeleníthetők meg. Az időt azonban továbbra is mechanikus kronográf mutatja, mert steampunk.

Stílusos érkezés

103 EX Rolls-Royce VISION NEXT 100

Hat méter: ez az egyetlen ziccer, amit a Rolls-Royce kihagyott. A Vision Next 100 mindössze 5,9 méter hosszú, annak viszont jelentős részét a gigantikus orr teszi ki – mintha egy rajzfilmet néznénk, az autó csak érkezik, érkezik, érkezik…

Emily-t európai üvegműves mesterek faragták ki, pici talpa alatt átértelmezett hűtőmaszk meredezik, az autó kísérleti jellegére piros színű RR embléma utal. Az orrból fény sugárzik ki az útra, ha az ötvenes években az ős-Batman ezt láthatta volna…

Kérdés persze, hogy minek a hosszú orr, ha amúgy is villanymotorok hajtják a katamarán hajókra emlékeztető kocsit? Nos, ide került a csomagtartó.

103 EX Rolls-Royce VISION NEXT 100

Persze nem akárhogy: méretre szabott, névre (jelen esetben Charles Stewart Rolls és Frederick Henry Royce nevére) szólóbőröndöket illeszthetünk a maguktól előbújó rögzítőelemekre. Így aztán az utastér mögötti traktust kedvükre alakíthatták a tervezők, sutba dobva minden praktikus megfontolást.

Ennyi extravagancia mellett a keréktárcsák sem lehetnek hétköznapiak: 65 darab alumínium lemezből állították össze mindegyiket, a gázturbinaszerű megjelenés magyarázatot sem igénylő módon teremt kapcsolatot a RR repülőgép-ipari érdekeltségével.

103 EX Rolls-Royce VISION NEXT 100

Kommentek

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.