Megújult, osztódott a Maserati nagy szedánja

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.06.14. 08.00

Júniustól már új kivitelében (sőt, két új kivitelében) kapható a Maserati Quattroporte. A ráncfelvarrás optikailag visszafogott, de fontos műszaki elemeket tartalmaz.

Az elmúlt három évben 24 ezer példányban talált gazdára a Maserati második generációs négyajtósa, ami az olasz márka viszonylatában jónak számít. A megújuló modell ezért nem is vetette alá magát radikális beavatkozásnak: frissültek a lökhárítók, matt feketével rajzolták meg az első kontúrokat, illetve a hátsó diffúzort. Az első hűtőmaszk hegyesebb, impozánsabb lett, a cápaorr kialakítást új, függőleges rácsozat erősíti.

Szintén matt feketék az átrajzolt küszöbtoldatok és a módosított aerodinamikájú külső tükrök. A hűtőrács mögötti, aktív lamellák zárt állapotban 10 százalékkal csökkentik az autó közegellenállását.

A Galériában az új Quattroporte mindkét kivitelének fényképeit megtekintheted

Az utastérben a funkcionalitást hangsúlyozták, az új kezelőfelületek letisztultak. A középkonzol is új, rajta 8,4 colos, többujjas érintőképernyő virít. A képernyő, a klímakezelő szervek és egy újonnan kialakított tárolóelem alkot itt egységet. A padlókonzol is megújult, forgókapcsolók, valamint fedeles mobiltelefon tartórekesz kapott itt helyet, kézifék viszont nincs, az autót elektronikus vezérlésű fék rögzíti. Az Apple CarPlay és Android Auto okostelefon integrációs rendszerekkel kompatibilis az infotainment rendszer.

A fejlett vezetőtámogató rendszerek sem hiányoznak, bár rangon aluli, hogy ezeket külön kell megrendelni: adaptív tempomat dugókövetéssel, sávelhagyásra és ráfutásra figyelmeztetés, automata vészfékezés funkció, illetve panorámakamera szerepel a listán. Alapáras ellenben a légminőségszenzor.

Maserati Quattroporte

A Quattroporte soha nem tudta eldönteni igazán, sportszedán vagy luxusautó legyen-e. Mostantól nem is kell, eldönti majd az ügyfél: a GranLusso és GranSport kivitelek markánsan eltérő irányba viszik el az autó karakterét. A kétféle felszereltségi szintet azonos áron kínálja a cég, mindkettő megrendelhető az összes hajtásláncvariánssal, illetve a V8-as Quattroporte GTS csúcsmodell alapáron tartalmazza valamelyik választott csomagot.

A kétféle kivitel valóban markánsan eltérő, letisztult külső vonalvezetés, 20 colos keréktárcsák, belül az Ermenegildo Zegna kivitelből ismert berendezés fogad, amit a műszerfal és a kormánykerék különleges faborítása egészít ki. A pedálsor motorosan mozgatható, akárcsak a hátsó árnyékoló. A klíma négyzónás, a hátsó ülések is fűtöttek.

A GranSport jóval radikálisabb orrkialakítást kapott, kerekei 21 colosak, a krómozott hűtőrács helyére fényes fekete maszk kérhető. Belül elöl-hátul sportülések, módosított kormánykerék szénszálas vagy bőrkarimával, alumínium váltófülek, rozsdamentes acélpedálok dobják fel a hangulatot, felárért szénszálas elemek is rendelhetők.

Maserati Quattroporte

A motorkínálat nem változik: a csúcson az ikerturbós 3.8 V8 Ferrari-blokk áll 530 lóerővel, 4,7 mp-es gyorsulással, 310 km/óra végsebességgel. Ugyancsak a Ferrari tervezte a 3.0 V6 ikerturbós blokkot, 410 lóerővel, 286 km/óra végsebességgel, hátsó- (5,1 mp százra) vagy összkerékhajtással (4,9 mp.) Ugyanez a blokk egyes piacokon 350 lóerős (eddig 330 volt a gyengítés), a végsebesség 270 km/óra, a gyorsulás 5,5 mp. A dízelmotor nem változott: a 3.0 V6 blokk 275 lóerős, a végsebesség 252 km/óra, a gyorsulás 6,4 mp. Alapfelszerelés a nyolcfokozatú automata váltó és az adaptív lengéscsillapítás.

 

 

 

 

Kommentek

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.