Megújult, osztódott a Maserati nagy szedánja

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.06.14. 08.00

Júniustól már új kivitelében (sőt, két új kivitelében) kapható a Maserati Quattroporte. A ráncfelvarrás optikailag visszafogott, de fontos műszaki elemeket tartalmaz.

Az elmúlt három évben 24 ezer példányban talált gazdára a Maserati második generációs négyajtósa, ami az olasz márka viszonylatában jónak számít. A megújuló modell ezért nem is vetette alá magát radikális beavatkozásnak: frissültek a lökhárítók, matt feketével rajzolták meg az első kontúrokat, illetve a hátsó diffúzort. Az első hűtőmaszk hegyesebb, impozánsabb lett, a cápaorr kialakítást új, függőleges rácsozat erősíti.

Szintén matt feketék az átrajzolt küszöbtoldatok és a módosított aerodinamikájú külső tükrök. A hűtőrács mögötti, aktív lamellák zárt állapotban 10 százalékkal csökkentik az autó közegellenállását.

A Galériában az új Quattroporte mindkét kivitelének fényképeit megtekintheted

Az utastérben a funkcionalitást hangsúlyozták, az új kezelőfelületek letisztultak. A középkonzol is új, rajta 8,4 colos, többujjas érintőképernyő virít. A képernyő, a klímakezelő szervek és egy újonnan kialakított tárolóelem alkot itt egységet. A padlókonzol is megújult, forgókapcsolók, valamint fedeles mobiltelefon tartórekesz kapott itt helyet, kézifék viszont nincs, az autót elektronikus vezérlésű fék rögzíti. Az Apple CarPlay és Android Auto okostelefon integrációs rendszerekkel kompatibilis az infotainment rendszer.

A fejlett vezetőtámogató rendszerek sem hiányoznak, bár rangon aluli, hogy ezeket külön kell megrendelni: adaptív tempomat dugókövetéssel, sávelhagyásra és ráfutásra figyelmeztetés, automata vészfékezés funkció, illetve panorámakamera szerepel a listán. Alapáras ellenben a légminőségszenzor.

Maserati Quattroporte

A Quattroporte soha nem tudta eldönteni igazán, sportszedán vagy luxusautó legyen-e. Mostantól nem is kell, eldönti majd az ügyfél: a GranLusso és GranSport kivitelek markánsan eltérő irányba viszik el az autó karakterét. A kétféle felszereltségi szintet azonos áron kínálja a cég, mindkettő megrendelhető az összes hajtásláncvariánssal, illetve a V8-as Quattroporte GTS csúcsmodell alapáron tartalmazza valamelyik választott csomagot.

A kétféle kivitel valóban markánsan eltérő, letisztult külső vonalvezetés, 20 colos keréktárcsák, belül az Ermenegildo Zegna kivitelből ismert berendezés fogad, amit a műszerfal és a kormánykerék különleges faborítása egészít ki. A pedálsor motorosan mozgatható, akárcsak a hátsó árnyékoló. A klíma négyzónás, a hátsó ülések is fűtöttek.

A GranSport jóval radikálisabb orrkialakítást kapott, kerekei 21 colosak, a krómozott hűtőrács helyére fényes fekete maszk kérhető. Belül elöl-hátul sportülések, módosított kormánykerék szénszálas vagy bőrkarimával, alumínium váltófülek, rozsdamentes acélpedálok dobják fel a hangulatot, felárért szénszálas elemek is rendelhetők.

Maserati Quattroporte

A motorkínálat nem változik: a csúcson az ikerturbós 3.8 V8 Ferrari-blokk áll 530 lóerővel, 4,7 mp-es gyorsulással, 310 km/óra végsebességgel. Ugyancsak a Ferrari tervezte a 3.0 V6 ikerturbós blokkot, 410 lóerővel, 286 km/óra végsebességgel, hátsó- (5,1 mp százra) vagy összkerékhajtással (4,9 mp.) Ugyanez a blokk egyes piacokon 350 lóerős (eddig 330 volt a gyengítés), a végsebesség 270 km/óra, a gyorsulás 5,5 mp. A dízelmotor nem változott: a 3.0 V6 blokk 275 lóerős, a végsebesség 252 km/óra, a gyorsulás 6,4 mp. Alapfelszerelés a nyolcfokozatú automata váltó és az adaptív lengéscsillapítás.

 

 

 

 

Kommentek

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

Ilyen az, amikor nem múlik el nyomtalanul a gyerekkor

Gigantikusra nőtt, V8-assal hajtott játékszerrel ment vásárolni ez az amerikai bácsi

Luxusautó gyűjteménnyel együtt eladó ez a hatalmas villa

Hatalmas luxusvilla 250 millió dollárért keres új gazdát, benne medence és mozi mellett pazar autógyűjtemény is található.

Vin Diesel máris lebuktatta a brutális Dodge-ot?

A pokolian erős Dodge Challenger csak áprilisban mutatkozik be hivatalosan, de a Halálos Iramban filmek forgatásán már előfordulhatnak álcázatlan példányok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.