Az autók önálló navigálását lehetővé tévő rendszer, a 21. század autójának a szíve két-három éven belül a hétköznapok részévé válik – jelentette ki Johann Jungwirth, a konszern digitalizációs stratégiai osztályának igazgatója. Hangsúlyozta azonban, hogy a sikeres digitális váltáshoz még a Volkswagennek is több együttműködést kell kialakítania, és partneri kapcsolatokat kell létesítenie.

Egymásra vagyunk utalva – fogalmazott, megjegyezve, hogy ebben a kontextusban kell értelmezni a Gett fuvarmegosztó szolgáltatásba invesztált 300 millió dollárt is. A cég már előkelő pozícióra tett szert Európában, és ez jelenti azt a bázist, amire a mobilitási szolgáltatásokat Európában, Oroszországban, a Közel-Keleten, illetve más piacokon fel lehet majd építeni.

Johann Jungwirth az egyéni mobilitási szolgáltatások díjának jelentős csökkenésével számol a jövőben. “A taxik fuvardíja jelenleg úgy két euró körül van kilométerenként. Mi azzal számolunk, hogy az igény szerint rendelhető mobilitási szolgáltatások kilométerenkénti díja meg fogja közelíteni a magántulajdonban lévő autók egy kilométerre jutó fenntartási költségeit” – fejtette ki a dpa hírügynökségnek adott interjúban az Apple egykori menedzsere.

Véleménye szerint az önállóan navigáló, vezető nélküli járművekkel nyújtott mobilitási szolgáltatások lényegesen javítani fogják a szociális mobilitást is. “Ezekkel a járművekkel már mindenki, még a jogosítvánnyal nem rendelkezők, idősek, betegek, gyerekek és vakok is élvezhetik majd az önálló és független mobilitás nyújtotta előnyöket” – fogalmazott. Az igény szerint rendelhető vezető nélküli járművek megjelenése azonban semmivel nem fogja csökkenteni a saját tulajdonban lévő autók jelentőségét – szögezte le Johann Jungwirth.