Visszatér a legendás pilóta a Veszprém-ralin

Szerző: Szabó-Jilek Ádám levél küldés 
Dátum: 2016.06.09. 10.23

A korábbi abszolút bajnok, Turi Tamás újra indul magyar ralifutamon. A hétvégi Veszprém-ralin nem lesz ott viszont Hadik András, aki óriásit bukott a hétközi teszten.

Visszatér a legendás pilóta a Veszprém-ralin

100 nevező, 13 szakasz, 177 gyorsasági kilométer, egy újabb nagy visszatérő és egy hiányzó esélyes – címszavakban így lehet jellemezni az ORB negyedik futamát, a 23. Veszprém Rallye-t.  Akár csak az előző versenyeken, az első osztály mellett a Rallye2 Bajnokság és az ORC versenyzői is ellátogatnak Veszprémbe, az utánpótlás-bajnokság és az ORC vasárnap, a Rallye1 után autózik majd a pályákon.
Tavaly Benik Balázs, idén pedig Turi Tamás lesz a nagy visszatérő a Veszprém Rallye-n. A 2004-es abszolút bajnok kétéves szünetet követően, egy R4-es Subaru Imprezával száll be a magyar rali vérkeringésébe. Az ország egyik legnépszerűbb pilótájának tehetsége megkérdőjelezhetetlen, de érdekes lesz látni, hogy mire lesz képes ilyen hosszú kihagyás után, egy nem épp ütőképes technikával.

Turi tehát ott lesz Veszprémben, míg Hadik András biztosan kihagyja a negyedik futamot. A miskolci pilóta a Veszprém Rallye hivatalos tesztjén esett hatalmasat, gyakorlatilag rommá törte a Ford Fiesta R5-öt. A pilóta nem sérült meg, de a mellette ülő kétszeres 2WD Európa-bajnok Bessenyey Zoltán igen, akit mentőhelikopterrel kórházba szállítottak. Az ERC-n versenyző Bessenyeynek ezúton kívánunk mielőbbi felépülést!

A mostani a 23. Veszprém Rallye a sorban, de magát a futamot 1984 óta minden évben megrendezik, Veszprém pedig hivatalosan 1994-től ad otthont a rendezvénynek.

3_JOR1592 - Copy

Az idei verseny a bajnokság leghosszabb futama lesz, közel 180 kilométer gyorsaságit teljesítenek az ORB versenyzői, emiatt másfeles szorzóval szerepel a versenynaptárban, azaz másfélszer annyi bajnoki pont jár érte, mint a többi futamért. Az itinerben szereplő összes gyorsasági szakaszt kétszer teljesíti majd a mezőny, kivéve a jutaspusztai körgyorsaságit, amin háromszor autóznak majd a versenyzők.

Ez az a szakasz, ahová a legtöbb nézőt várja a rendező, hisz ott nincs nézői korlátozás, a szakasz teljes hosszában látogatható. Szurkolói szemmel egyébként Jutaspuszta mellett a várpalotai gyorsasági déli része lehet izgalmas, oda is érdemes kilátogatni.

10_JOR1396 - Copy

A gyorsasági szakaszok kapcsán megkérdeztük a verseny rendezőjét, Lakatos Róbertet, hogy mekkora feladat tető alá hozni egy olyan rendezvényt, mint a Veszprém Rallye, egyáltalán mekkora személyzettel dolgozik egy magyar rendező?

“Egy Veszprém Rallye, vagy úgy is mondhatnám, hogy egy magyar bajnoki futam előkészítése cirka négy hónap. Abból az utolsó másfél hónap a nagyon intenzív munkafolyamat. A verseny szervezésében, előkészítésében körülbelül 8-10 ember az, aki aktívan részt vesz. A rendezvény méretétől függően 250-350 ember segít és dolgozik a futam ideje alatt” – mondta a szervező.

“A Veszprém Rallye esetében azt szoktam mondani, hogy csütörtök: pályabejárás, péntek: átvételek, szombat-vasárnap: verseny, amit csütörtökig, az itiner átvételig nem csináltam meg, azt már nem is fogom. Onnantól fogva gyakorlatilag mások dolgoznak helyettem. Az operatív munka csütörtökön véget ér, onnantól a futamot átveszi a versenyigazgató, a felügyelő testület és azok, akik a konkrét lebonyolítást végzik. Persze ott vagyok, mert mindig vannak egyéb feladatok, de a munkám jelentős részét a verseny rajtjáig el kell végeznem, hogy minden megfelelően működhessen.”

5_JOR1687 - Copy

További részleteket tudhatsz meg a versenyről az alábbi linkeken:

Hivatalos műsorfüzet
Hivatalos weboldal
Online eredmények

A bajnokság állása három futamot követően:

bajnoksag allasa

Szöveg: Vörös Gergely

Fotók: Molnár János, Szabó-Jilek Ádám, Facebook

Kommentek

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speed-et néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkönnem maradtak rejtve hibái sem.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.