Tudod mennyire lát el a fix traffipax? Ennyire!

Szerző: Vezess levél küldés 
Forrás: Délmagyar.hu
Dátum: 2016.06.06. 16.24

Egy okos magyar szakember és a Délmagyar.hu kiszámolta, hogy szerintük milyen távolságból képes bemérni a gyorshajtókat a fix traffipax.

Tudod mennyire lát el a fix traffipax? Ennyire!

Kizárt, hogy 100 méternél messzebbre mérjen a telepített traffipax – írja a Délmagyar,  a gyártó honlapján közzétett és az általuk mért adatok alapján elvégzett számításaikra hivatkozva.

Hónapokkal ezelőtt már mi is kérdeztük az Országos Rendőr-főkapitányságot arról, meddig lát a fix traffipax, de semmilyen konkrét választ nem kaptunk ezzel kapcsolatban. Az újságírók a rendőri nyilatkozatok alapján 40–100 méterre tippelték a hatótávolságot, de a szegedi hírportál nem érte be ennyivel.

Ha megnézzük a traffipax gyártójának honlapját, akkor láthatjuk, hogy a gyári ajánlás szerint a radarok 3–20 méterre mérnek pontosan. A beállítási szögből is ez következik. Ha nem a megadott 10–25 fokban érkezik az útra a radarjel, akkor nem lesz hiteles a mérés – mondta lapuknak Magyarics Robin, a Powertuning.hu munkatársa.

Radar vagy lézer?

A fix telepítésű KKEP részét képező közúti ellenőrzésre szolgáló járműsebesség-mérő egység RADAR-os mérési elvű, így az ennek megfelelő mérési távolsággal dolgozik. Azt ne felejtsük el, hogy a  változtatható helyű KKEP lézeres mérési elvű, így az több száz méter távolságból is képes megállapítani a jármű sebességét – nyilatkozta a Vezessnek az ORFK márciusban

A szakember gyorshajtókról készült képeket is mutatott. Ezek szerint a kocsikat olyan közelről fotózzák, hogy a képre nem fér fel két sávelválasztó vonal. Ha nem így lenne, a rendszámot sem lehetne leolvasni. Elvileg azért nem mérhetnek távolabbra, mert a Doppler-radar jele messzire menne, így egyszerre mérhetné a távolról jövő és az elhaladó autókat, ami biztos gyorshajtást jelentene az egyik járműnek.

Minden mérőeszközt hitelesíteni kell, az adatokat a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Metrológiai Hatóság is közzéteszi. A dokumentumok szerint a radaros traffipaxot 2011-ben ellenőrizték, eszerint a mérőeszköz csak a gyári beállítások mellett működik pontosan.

Már csak egy kérdés maradt: vajon a fix telepítésű traffipaxok a figyelmeztető KRESZ-táblán túl is mérhetnek? A sebességmérésre figyelmeztető táblákat általában 40–70 méterre rakják ki a kameráktól. Egy lézeres-ultrahangos távolságmérővel meghatározták a traffipax magasságát, és Pitagorasz-tétellel ki lehet számolni, hogy a radar hol találkozik az aszfalttal – az autóval –, azaz az oszloptól milyen messze mér a traffi.

A Démagyar újságírói megmérték a szegedi fix kamerákat, amiket egészen pontosan 6,5 méter magasra szereltek. Ha a radar és az autó között a legnagyobb, 20 méteres táv marad, akkor a traffi az oszloptól legfeljebb 19 méterre mérhet el. Eszerint veszély csak a táblák határán belül van. Persze mindezt nem szabad készpénznek venni, hiszen a rendőrség nem adott még semmilyen hivatalos információt arra vonatkozóan, hogy valójában milyen távolságból is képes mérni a gyorshajtást a fix traffipax, de támpontnak azért nem rossz.

Így védekezz az új traffipaxok ellen

Kommentek

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley-másolatért?

A Bentley Continental GT-replika Ford Mustang-alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.