“Mostanáig semmiféle negatív hatást nem tapasztaltunk a dízeles autók újraeladási értékében” – közölte Christoph Ruhland, a Schwacke marketing igazgatója. “Arról még korai lenne véleményt alkotni, hogy a jelenlegi folyamatok általában milyen hatással lesznek a Volkswagen-modellek és a dízel járművek maradványértékére. Túl keveset tudunk még ahhoz, hogy spekulációkba bocsátkozzunk” – fogalmazott.

Mindez nem jelenti azt, hogy a Volkswagen-árak a jövőben sem fognak változni. Az új autókra adott árengedmények például csak késéssel szoktak megjelenni a használtautó-árakban – mutatott rá Siegfried Trede, a DAT szakértője.

Ansgar Klein, a BVfK (Bundesverband freier Kfz-Händler) független autókereskedők szervezetétől viszont úgy látja, hogy már érzékelhető némi változás a használtautó-árakban. “Bár nem következett be olyan mértékű csökkenés, mint arra sokan számítottak” – mutatott rá.