Itt a válasz arra, miért olyan színű az autód, amilyen

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.06.03. 09.00

Egy szín összeállításához pigmentre, alumíniumra és csillámra van szükség. Ezek arányainak változtatásakor szinte végtelen a színváltozatok lehetősége, mégis alig 12 tónus uralja az autók színváltozatait.

Itt a válasz arra, miért olyan színű az autód, amilyen

Mielőtt egy új autón elkezdenek dolgozni, a dizájncsapat méri fel a leendő autó alapvető jellegzetességeit. A színválaszték összeállítása e folyamat egyik fontos eleme, nagy szerepe van az autó méretének és formájának. A kisebb autók világosabb vagy általánosabban használt színeket kaphatnak, míg a nagyobbaknál a sötétebb, metál tónusok a megfelelőek – áll a Seat közleményében.

A másik fontos tényező, hogy kinek szánják a tervezés alatt álló autót. Világosabb, vagányabb színek kerülnek előtérbe, ha az autót elsősorban fiataloknak szánják, míg az idősebbek a hagyományosabb színárnyalatokat kedvelik. Mindezek mellett fontos az is, hogy az autót milyen jellegű tevékenységhez tervezik, mert például egy sportos autónak sohasem olyan a színe, mint egy SUV-nak, mert ez utóbbinak a természethez közelebbi színek felelnek meg jobban.

Hasonlóan fontos, hogy az adott piacra kerülő autót milyen éghajlati vagy kulturális közegben használják majd, de három tónussal – a feketével, a fehérrel és a szürkével – sosem lehet hibázni. Ezek az Európában legnépszerűbb színek, amit egy erre vonatkozó kutatás is megerősített.

A Seat színekkel és belső kárpitozással foglalkozó részlegének feladata, hogy már három évvel a megjelenés előtt javaslatokat tegyen, melyeket a legfontosabb divatirányzatok és építészeti trendek tanulmányozása során mér fel. A festéklaboratórium már a vegyi üzem és a kreativitás találkozási pontja, mivel a végleges színválaszték több mint száz változat és ezer liter festék felhasználásával alakul ki. Erre a tevékenységre nagyon komoly hangsúlyt fektetnek, mert a színek központi szerepet játszanak a vásárlói döntésekben.

Kommentek

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

F1: Utcát neveznek el Jules Bianchiról

Szülővárosában, Nizzában hamarosan közterület viseli majd a 2014-es Japán Nagydíjon szerzett sérüléseibe belehalt fiatal Forma-1-es versenyző nevét.

A terep-Porsche 918 jobban kéne, mint egy Macan

Egy észt grafikus engedett a csábításnak, és elkészítette ezt a nagyon állat virtuális Porsche 918 Spydert.

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.