Uber-konkurensbe szállt be a Volkswagen

Szerző: Vezess levél küldés 
Forrás: MTI
Dátum: 2016.06.02. 11.41

A Volkswagen a Gett fuvarmegosztó szolgáltatással kialakítandó együttműködéssel teszi meg az első lépéseket a klasszikus autógyártó vállalatból mobilitási szolgáltatásokat nyújtó szervezetté való átalakulás felé vezető úton.

Uber-konkurensbe szállt be a Volkswagen

A fuvarmegosztó cég az egyik legfontosabb építőeleme lesz a Volkswagen 2025-ig lefektetett üzleti stratégiájának – jelentette be Matthias Müller vezérigazgató csütörtökön Berlinben.

A Volkswagen nemrégiben jelezte, hogy 300 millió dollárral (268 millió euró) beszáll az Uber konkurensének számító izraeli fuvarmegosztó vállalatba. A cég négytagú felügyelőbizottságában a Volkswagen egy helyet kap. A 2009-ben alapított Gett saját bevallása szerint a világ több városában már nyereségesen működik. A Volkswagen a Gett sofőrjei számára kedvezményes autóvásárlási és lízingkondíciókat kínál majd.

A Gett üzleti modellje kizárólag személyszállítási engedéllyel rendelkező sofőrök alkalmazására épít. A cég a világ több mint hatvan városában kínálja szolgáltatásait.

Matthias Müller szerint az európai fuvarmegosztó piac forgalma 2025-re eléri az évi 10 milliárd eurót. Más szakértők pedig a piactól évi legalább 30 százalékos növekedést várnak.

A Volkswagen az elkövetkező évtizedben Müller szavai szerint forgalmának már “egy jelentős hányadát” autórendelő, fuvarmegosztó és más hasonló mobilitási szolgáltatásokkal kívánja előteremteni, arról azonban nem közölt hozzávetőleges becslést sem, hogy a jelenleg több mint 200 milliárd eurós bevételnek mekkora hányadára gondol. “A fő profilunk a jövőben egyre kevésbé lesz maga az autó” – jelentette ki.

A Volkswagenhez hasonlóan más autógyárak is igyekeznek üzleti modelljüket különféle mobilitási szolgáltatásokkal diverzifikálni. A Toyota nemrégiben szállt be egy meg nem nevezett összeggel az Uber finanszírozásába, a General Motors pedig 500 millió dollárt fektetett az Uber egyik legnagyobb riválisába, az amerikai Lyft vállalatba. Az autógyárak fuvarmegosztó cégekkel felvett kapcsolatának elsődleges célja piacot teremteni az önállóan navigáló járművek számára.

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.