A Ferrari letúrta a Fordot a csúcsról

Hibridek és turbók diadala

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.06.02. 19.01

Éveken át a méretcsökkentett (downsized) turbómotorok nyerték az Év Motorja versengést. Ez idén is így történt, épp csak nem a Ford egyliterese, hanem a Ferrari 3.9 V8-asa kapta az aranyérmet.

A Ferrari letúrta a Fordot a csúcsról

Háttérbe szorultak a háromhengeres turbómotorok, visszatértek a reflektorfénybe az óriás sportblokkok: idén nem a Ford egyliteres törpéje nyerte az Év Motorja versengést. Lássuk az összesítést és az egyes méretkategóriák legjobbjait.

ferrari 3.9 v8

A 2016. Év Motorja
A Ferrari 488 GTB 670 lóerős 3.9 V8-asa a legkiválóbb motor. Második az i8 hibrid hajtáslánca 362 lóerővel. A Porsche új háromliteres turbómotorcsaládja (370/400 LE) a harmadik helyre volt jó.

Az év motorja 1.0 liter alatt A Ford legalább itt megőrizte elsőségét; nyomában a VW háromhengerese, és a BMW i3 650 köbcentis generátorral szerelt elektromos hajtáslánca.

Az év motorja 1.0 liter alatt
A Ford legalább itt megőrizte elsőségét; nyomában a VW háromhengerese és a BMW i3 650 köbcentis generátorral szerelt elektromos hajtáslánca.

 

Az év motorja 1.0-1.4 liter között A PSA 1,2 literes háromhengeres turbója győzött, mögötte a Mini ONE azonos paraméterekkel bíró kismotorja és a VW 1.4 TSI sorakozott fel.

Az év motorja 1.0-1.4 liter között
A PSA 1,2 literes háromhengeres turbója győzött, mögötte a Mini ONE azonos paraméterekkel bíró kismotorja és a VW 1.4 TSI sorakozott fel.

Az év motorja 1.4-1.8 liter között A BMW i8 másfél literes motorral épített plug-in hibrid hajtáslánca nyerte ezt a kategóriát. Szintén BMW fejlesztés a második helyezett 1,5-es turbó, mögöttük az Audi 1.8 TFSI

Az év motorja 1.4-1.8 liter között
A BMW i8 másfél literes motorral épített plug-in hibrid hajtáslánca nyerte ezt a kategóriát. Szintén BMW-fejlesztés a második helyezett 1,5-es turbó, mögöttük az Audi 1.8 TFSI.

Az év motorja 1.8-2.0 liter között A Mercedes-AMG 2,0 literes turbós négyhengerese még mindig etalon a méretosztályban. Az Audi 2.0 TFSI mögött harmadik helyre került a Volvo T8 Twin Engine konnektoros hibridje.

Az év motorja 1.8-2.0 liter között
A Mercedes-AMG 2,0 literes turbós négyhengerese még mindig etalon a méretosztályban. Az Audi 2.0 TFSI mögött harmadik helyre került a Volvo T8 Twin Engine konnektoros hibridje.

Az év motorja 2.0-2.5 liter között Kevés karizmatikusabb motor van az öthengeres Audi-turbónál, meg is nyerte a kategóriát. A Porsche 2.5 turbós boxerje újdonságként a második helyre került, a Ford 2.3 Turbo a harmadik.

Az év motorja 2.0-2.5 liter között
Kevés karizmatikusabb motor van az öthengeres Audi-turbónál, meg is nyerte a kategóriát. A Porsche 2.5 turbós bokszere újdonságként a második helyre került, a Ford 2.3 Turbo a harmadik.

Az év motorja 2.5-3.0 liter között Éljenek a sportautók: a Porsche 911 turbósított hathengerese, a BMW M3 sorhatosa és annak szelídebb kiadása (35i / 40i) állhatott a dobogóra

Az év motorja 2.5-3.0 liter között
Éljenek a sportautók: a Porsche 911 turbósított hathengerese, a BMW M3 sorhatosa és annak szelídebb kiadása (35i/40i) állhatott a dobogóra.

Ukipme 2016

Az év motorja 3.0-4.0 liter között
Az összesített győztes Ferrari 3.9 V8, az AMG új 4.0 V8 motorja, és a Porsche 911 GT3RS négyliteres bokszere kapott plecsnit.

Az év motorja 4.0 liter fölött Titánok csatája: 6.3 V12 a Ferrari F12 tdf-ből, 5.2 V10 az Audi R8-ból, AMG 5.5 V8 a 63-as modellekből

Az év motorja 4.0 liter fölött
Titánok csatája: 6.3 V12 a Ferrari F12 tdf-ből, 5.2 V10 az Audi R8-ból, AMG 5.5 V8 a 63-as modellekből.

Az év zöld motorja A Tesla villamos hajtásláncát nem lehetett legyőzni, a BMW i8 és a Volvo T8 Twin Engine nagyon megszorongatni sem tudták

Az év zöld motorja
A Tesla villamos hajtásláncát nem lehetett legyőzni, a BMW i8 és a Volvo T8 Twin Engine nagyon megszorongatni sem tudták.

Az év új motorja A legjobb új motor egyben az év legeslegjobbabb motorja: a Ferrari 3.9 V8. A Volvo kétliteres plug-in hibridje ezüstérmes újonc, a Porsche 911 turbós blokkja a harmadik.

Az év új motorja
A legjobb új motor egyben az év legeslegjobbabb motorja: a Ferrari 3.9 V8. A Volvo kétliteres plug-in hibridje ezüstérmes újonc, a Porsche 911 turbós blokkja a harmadik.

Az év sportmotorja Mondjuk, vagy kitalálod? A második ugyanattól a márkától a 6.3 V12, a harmadik a 4,0 literes Porsche boxer blokk.

Az év sportmotorja
Mondjuk, vagy kitalálod? A második ugyanattól a márkától a 6.3 V12, a harmadik a 4,0 literes Porsche-bokszer blokk.

A teljes és részletes eredménylistát, valamint az egyes motorokat alkalmazó modellek felsorolását az Év Motorja verseny hivatalos oldalán megtalálod.

Kommentek

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Első vezetés – Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.