A Ferrari letúrta a Fordot a csúcsról

Hibridek és turbók diadala

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.06.02. 19.01

Éveken át a méretcsökkentett (downsized) turbómotorok nyerték az Év Motorja versengést. Ez idén is így történt, épp csak nem a Ford egyliterese, hanem a Ferrari 3.9 V8-asa kapta az aranyérmet.

A Ferrari letúrta a Fordot a csúcsról

Háttérbe szorultak a háromhengeres turbómotorok, visszatértek a reflektorfénybe az óriás sportblokkok: idén nem a Ford egyliteres törpéje nyerte az Év Motorja versengést. Lássuk az összesítést és az egyes méretkategóriák legjobbjait.

ferrari 3.9 v8

A 2016. Év Motorja
A Ferrari 488 GTB 670 lóerős 3.9 V8-asa a legkiválóbb motor. Második az i8 hibrid hajtáslánca 362 lóerővel. A Porsche új háromliteres turbómotorcsaládja (370/400 LE) a harmadik helyre volt jó.

Az év motorja 1.0 liter alatt A Ford legalább itt megőrizte elsőségét; nyomában a VW háromhengerese, és a BMW i3 650 köbcentis generátorral szerelt elektromos hajtáslánca.

Az év motorja 1.0 liter alatt
A Ford legalább itt megőrizte elsőségét; nyomában a VW háromhengerese és a BMW i3 650 köbcentis generátorral szerelt elektromos hajtáslánca.

 

Az év motorja 1.0-1.4 liter között A PSA 1,2 literes háromhengeres turbója győzött, mögötte a Mini ONE azonos paraméterekkel bíró kismotorja és a VW 1.4 TSI sorakozott fel.

Az év motorja 1.0-1.4 liter között
A PSA 1,2 literes háromhengeres turbója győzött, mögötte a Mini ONE azonos paraméterekkel bíró kismotorja és a VW 1.4 TSI sorakozott fel.

Az év motorja 1.4-1.8 liter között A BMW i8 másfél literes motorral épített plug-in hibrid hajtáslánca nyerte ezt a kategóriát. Szintén BMW fejlesztés a második helyezett 1,5-es turbó, mögöttük az Audi 1.8 TFSI

Az év motorja 1.4-1.8 liter között
A BMW i8 másfél literes motorral épített plug-in hibrid hajtáslánca nyerte ezt a kategóriát. Szintén BMW-fejlesztés a második helyezett 1,5-es turbó, mögöttük az Audi 1.8 TFSI.

Az év motorja 1.8-2.0 liter között A Mercedes-AMG 2,0 literes turbós négyhengerese még mindig etalon a méretosztályban. Az Audi 2.0 TFSI mögött harmadik helyre került a Volvo T8 Twin Engine konnektoros hibridje.

Az év motorja 1.8-2.0 liter között
A Mercedes-AMG 2,0 literes turbós négyhengerese még mindig etalon a méretosztályban. Az Audi 2.0 TFSI mögött harmadik helyre került a Volvo T8 Twin Engine konnektoros hibridje.

Az év motorja 2.0-2.5 liter között Kevés karizmatikusabb motor van az öthengeres Audi-turbónál, meg is nyerte a kategóriát. A Porsche 2.5 turbós boxerje újdonságként a második helyre került, a Ford 2.3 Turbo a harmadik.

Az év motorja 2.0-2.5 liter között
Kevés karizmatikusabb motor van az öthengeres Audi-turbónál, meg is nyerte a kategóriát. A Porsche 2.5 turbós bokszere újdonságként a második helyre került, a Ford 2.3 Turbo a harmadik.

Az év motorja 2.5-3.0 liter között Éljenek a sportautók: a Porsche 911 turbósított hathengerese, a BMW M3 sorhatosa és annak szelídebb kiadása (35i / 40i) állhatott a dobogóra

Az év motorja 2.5-3.0 liter között
Éljenek a sportautók: a Porsche 911 turbósított hathengerese, a BMW M3 sorhatosa és annak szelídebb kiadása (35i/40i) állhatott a dobogóra.

Ukipme 2016

Az év motorja 3.0-4.0 liter között
Az összesített győztes Ferrari 3.9 V8, az AMG új 4.0 V8 motorja, és a Porsche 911 GT3RS négyliteres bokszere kapott plecsnit.

Az év motorja 4.0 liter fölött Titánok csatája: 6.3 V12 a Ferrari F12 tdf-ből, 5.2 V10 az Audi R8-ból, AMG 5.5 V8 a 63-as modellekből

Az év motorja 4.0 liter fölött
Titánok csatája: 6.3 V12 a Ferrari F12 tdf-ből, 5.2 V10 az Audi R8-ból, AMG 5.5 V8 a 63-as modellekből.

Az év zöld motorja A Tesla villamos hajtásláncát nem lehetett legyőzni, a BMW i8 és a Volvo T8 Twin Engine nagyon megszorongatni sem tudták

Az év zöld motorja
A Tesla villamos hajtásláncát nem lehetett legyőzni, a BMW i8 és a Volvo T8 Twin Engine nagyon megszorongatni sem tudták.

Az év új motorja A legjobb új motor egyben az év legeslegjobbabb motorja: a Ferrari 3.9 V8. A Volvo kétliteres plug-in hibridje ezüstérmes újonc, a Porsche 911 turbós blokkja a harmadik.

Az év új motorja
A legjobb új motor egyben az év legeslegjobbabb motorja: a Ferrari 3.9 V8. A Volvo kétliteres plug-in hibridje ezüstérmes újonc, a Porsche 911 turbós blokkja a harmadik.

Az év sportmotorja Mondjuk, vagy kitalálod? A második ugyanattól a márkától a 6.3 V12, a harmadik a 4,0 literes Porsche boxer blokk.

Az év sportmotorja
Mondjuk, vagy kitalálod? A második ugyanattól a márkától a 6.3 V12, a harmadik a 4,0 literes Porsche-bokszer blokk.

A teljes és részletes eredménylistát, valamint az egyes motorokat alkalmazó modellek felsorolását az Év Motorja verseny hivatalos oldalán megtalálod.

Kommentek

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

F1: A Williams elengedi Bottast

A Williams csapatvezetője félhivatalosan bejelentette, hogy Valtteri Bottas lesz Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. Napok kérdése, hogy végleg lezáruljon a kérdés.

Vízen jár a legerősebb Lexus

Két darab Lexus V8-as motor hajtja a japán luxusmárka legújabb tanulmányát, amely ha megvalósulna, a márka legdrágább terméke lehetne.

Versenyautó épült a Teslából, iszonyat, mire képes

Egymárkás versenyszéria indul, az alapot a világ legjobb gyorsulású személygépkocsija adja. El tudod képzelni, mit tud? Nem, nem tudod.

Autók, amiket nem érdemes ellopni

Az ezüst színű német autókon túl is van élet. Az igazi egyéniségek ezek közül választanak autót

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.