A G-osztály a világ egyik legellentmondásosabb autója: egy sárba, erdőbe, ingoványba termett jószág, amely belekényszerült egy felsőosztálybeli létezésbe, ahol prémiumautóként kellett helytállnia.

A Mercedes most lépett egy merészet, kidobta a márványból faragott műszerfalpaneleket, az infotainment csodákat, a hatalmas felniket, és mindent, aminek alapvetően nincs értelme egy terepjáróban, és így megalkotta a G 350d Professional szériát.

Multimédia nincs, diffizárak vannak

Egy 245 lóerős, 600 Nm nyomatékú 3.0 V6 dízelmotor, hozzá hétfokozatú automata váltó, józanul ballonos 265/70 R 16 (!) abroncsok fekete alufelniken, krómmentes hűtőrács – ugyanakkor plusz 10 mm szabad hasmagasság, megnövelt terepszögek, közel 600 kilós terhelhetőség és 3,2 tonnás vontatóképesség farag belőle igazi melós terepjárót.

Elöl acél lökhárító védi a karosszériát, rajta felfogatási pont a csörlőnek. És persze oké, van fapadló a csomagtérbe, meg bixenon fényszóró, meg Bluetooth kihangosító, de a tetőcsomagtartó létráról közelíthető, a fényszóróvédő rács pedig olyan stíluselem, aminek ezerszer több értelme van, mint a szintén elérhető oldalsó fellépőnek.

Mercedes-Benz G-Klasse (BR 463) 2016