Luxusautó melósruhában

Mercedes-Benz  G 350 d Professional

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.06.01. 13.00

Visszakanyarodott gyökereihez a Mercedes ikonikus ősterepjárója: a G-osztály Professional a hivatásos felhasználókat célozza meg, spártai kivitelben.

Luxusautó melósruhában

A G-osztály a világ egyik legellentmondásosabb autója: egy sárba, erdőbe, ingoványba termett jószág, amely belekényszerült egy felsőosztálybeli létezésbe, ahol prémiumautóként kellett helytállnia.

A Mercedes most lépett egy merészet, kidobta a márványból faragott műszerfalpaneleket, az infotainment csodákat, a hatalmas felniket, és mindent, aminek alapvetően nincs értelme egy terepjáróban, és így megalkotta a G 350d Professional szériát.

Multimédia nincs, diffizárak vannak

Egy 245 lóerős, 600 Nm nyomatékú 3.0 V6 dízelmotor, hozzá hétfokozatú automata váltó, józanul ballonos 265/70 R 16 (!) abroncsok fekete alufelniken, krómmentes hűtőrács – ugyanakkor plusz 10 mm szabad hasmagasság, megnövelt terepszögek, közel 600 kilós terhelhetőség és 3,2 tonnás vontatóképesség farag belőle igazi melós terepjárót.

Elöl acél lökhárító védi a karosszériát, rajta felfogatási pont a csörlőnek. És persze oké, van fapadló a csomagtérbe, meg bixenon fényszóró, meg Bluetooth kihangosító, de a tetőcsomagtartó létráról közelíthető, a fényszóróvédő rács pedig olyan stíluselem, aminek ezerszer több értelme van, mint a szintén elérhető oldalsó fellépőnek.

Mercedes-Benz G-Klasse (BR 463) 2016

 

Kommentek

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.