Hibrid versenyautó a Peugeot-tól

Peugeot L500R HYbrid

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.05.30. 11.00

Egy méter magas, egy tonnát nyom, nyomatéka 730 Nm: kár, hogy nem fogja megépíteni versenyautó-tanulmányát a Peugeot.

Fogadjunk, hogy nem tudtad (ahogy mi sem), hogy a Peugeot egykor Észak-Amerikában is sikeres márka volt. A franciák 1913 és 1919 között háromszor is megnyerték az Indianapolis 500 futamot, és mivel ez túl értékes hagyaték ahhoz, hogy veszni hagyják, most építettek egy tanulmányt, amely ezen sikerek előtt tiszteleg.

Az L500R Hybrid nevének minden eleme megfejthető: 1916-ban egy Peugeot L45 nyerte meg a versenyt, az 500 pedig egyszerre utal az Indy 500-ra és a hibrid hajtáslánc rendszerteljesítményére.

További képek a Galériában

Ebből 270 lóerőt hoz össze a belső égésű motor, a többi a mindkét tengelyt hajtó villanymotorpáros feladata. Mivel az autó csupán egy tonnát nyom, a 730 Nm-es össznyomaték 2,5 mp alatt repíti százra. Egy kilométert 19 másodperc alatt tesz meg az autó.

Az egy méter magas autónak nincs hagyományos értelemben vett utastere; a pilóta egy lebegve felfüggesztett kapszulában foglal helyet. A menet- és rendszeradatokról a frissen bemutatott iCockpit kijelző holografikus változata tájékoztatja. Az apró kormánykerék ma már Peugeot-specialitás; az L500R ezt új szintre emeli.

peugeot-l500-r-hybrid-14

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.