Mindkét elsődleges padlólemezén fenntartható mobilitási (azaz csekély és nulla CO2-kibocsátású) forradalmat hirdetett a PSA Peugeot Citroen: a a kis- és kompakt járműveknek alapot adó CMP platform, valamint a buszlimuzinok és prémium gyártmányok fejlesztésénél használt EMP2 egyaránt szerepel a tiszta jövőről szóló tervekben.

A kínai partnerével, a Dongfeng Motors-zal  közösen kifejlesztett CMP 40, a Peugeot 308 és a Citroen C4 Picasso modellekkel bevezetett EMP2 25 kilóval könnyebb elődeiknél, ami fontos előnyt jelent az elektromos hajtás súlytöbbletének kiküszöbölésében.

PSA konnektoros hibrid - akár 200 lóerős benzinmotor, a 8-fokozatú automata váltóval egybeépített, 110 lóerős villanymotor, és opcióként egy másik ugyanekkora villanymotor a hátsó tengelyen.

A tervek szerint az EMP2 padlólemezre 2019-től kezdve első- és négykerékhajtású konnektoros hibrid modelleket építenek (benzin-elektromos konfiguráció), 60 kilométeres elektromos hatótávolsággal, a belső helykínálatot nem csorbító akkumulátor-elhelyezéssel, akár 2 órás gyorstöltő funkcióval. 2021-re nem kevesebb mint hét ilyen modellt szeretne piacra bocsátani a cég, amelyek városban akár 40 százalékkal takarékosabbak és tisztábbak lesznek, mint jelenlegi megfelelőik.

A CMP platform ezzel szemben tisztán elektromos hajtású variánsoknak adhat életet. Ezek a tervek szerint akár 450 kilométert képesek lesznek megtenni egyetlen feltöltéssel, ami ráadásul nem egészen 40 percet fog igénybe venni. Az első ilyen villanyautó 2019-ben érkezik, majd ezt két év leforgása alatt további három követi majd.

PSA villanyautó - a 155 lóerős villanymotor akár 150 km/óra sebességet tesz lehetővé, a padló alatt 50kWh kapacitású akkucsomag lapul

PSA villanyautó – a 155 lóerős villanymotor akár 150 km/óra sebességet tesz lehetővé, a padló alatt 50kWh kapacitású akkucsomag lapul