Az ORFK szerint a fixen telepített komplex közlekedési ellenőrzési pontok naponta egymillió járművet ellenőriznek, s minden ezrediknél rögzítenek jogsértést. Ezt az arányt majdnem pontosan visszaadják a számok, hiszen egy hónap alatt 29 211 eljárás indult.

Ebből 28 999-et tett ki a sebességtúllépés, vagyis hozzá képest a többi elenyésző. A biztonsági öv használatának elmulasztása miatt 116, az autópálya leállósávjának használata miatt 68, a tilos jelzésen áthaladás miatt 27 eljárás indult, egy autós pedig szabálytalanul hajtott át a sínen. A felvétel rögzítése után egy vagy két napon belül postázzák a határozatot.

Az Országos Rendőr-főkapitányság beszámolt arról is, hogy 12 584 külföldi hatósági jelzéssel ellátott jármű vezetője szegte meg a szabályokat, vagyis a 29 211-hez viszonyítva beszédesen magas ez az arány.

2014. október 1. óta lekérdezhetők az unió tagországaiban nyilvántartásba vett gépjármű-üzemeltetők adatai az EUCARIS CBE rendszeren keresztül, s Magyarország 2014 májusa óta szolgáltat adatokat a külföldi hatóságoknak. Idetartoznak a gyorshajtók, a biztonsági övet mellőzők, a piroson áthajtók, az ittas vagy bódult vezetők, a bukósisak nélküli motorosok, a tiltott sávok használói és a telefonálók.

A CBE Irányelv nem szól a meg nem fizetett bírságok behajtásáról. Ezért a Salzburg Fórum egyes együttműködő államai – Magyarország, Ausztria, Bulgária és Horvátország – 2011-ben különmegállapodást kötöttek a büntetések kölcsönös végrehajthatóságáról. Ennek a megállapodásnak az adminisztratív és technikai végrehajtásáról is született döntés egy évvel ezelőtt, de az együttműködés megindulásának feltétele az elektronikus információ- és dokumentumcsere és a megállapodás ratifikálása az aláíró országokban. “Külön visszakérdeztünk, hogy ezek szerint a behajtás megoldható-e, a válasz egy mondatban az volt: más módon, de megoldható” – írta a Kisalföld.