Michelisz második és harmadik a zöld pokolban

Szerző: Vezess levél küldés 
Forrás: Michelisz.hu
Dátum: 2016.05.28. 13.52

Michelisz Norbert egy harmadik és egy második helyet szerzett a WTCC nürburgringi állomásán.

Michelisz második és harmadik a zöld pokolban

Izgalmakban gazdag volt az első futam a Nürburgringen. A mezőny problémamentesen jött el az elején, Monteiro nagyon jól kapta el a rajtot, Björk és Bennani előtt megtartva az első pozíciót vágott neki a három körnek.

Középen Catsburg kissé beragadt, így Norbinak kellett nagyon koncentrálnia, hogy elkerülje az ütközést. Michelisz ennek következtében a két Ladával harcolt az első métereken, és két helyet vesztve, a 8. helyre csúszott vissza. Muller és López rajtolt szenzációsan, a két gyári Citroën egyből a 4. és 5. helyre lépett előre. A mezőny végéről Huff az első percektől kezdve aggresszíven jött előre, az első kanyarban már három helyet tudott javítani.

Norbi tartotta a tempót az élen haladókkal, Coronel mögött Bennani hibáját követően a hetedik helyre lépett előre a Nordschleife kanyarjaiban. Monteiro továbbra is magabiztosan állt az élen, az első kört 0,7 másodperces vezetéssel fejezte be Björk és Yvan Muller előtt. Az első drámát Björk kiállása jelentette, aki második helyről motorhiba miatt volt kénytelen feladni az első futamot. Michelisz és Huff is lépegetett előre, a verseny felénél Norbi a 6., Huff pedig a 9. helyen állt. A Citroënek (Muller, López és Chilton) egymással csatáztak a dobogóért, Norbi Coronel mögött tette meg a kilométereket.

13330923_10153738630402039_4418660789746083772_n

Az utolsó körben aztán mindenkinek megemelkedett a pulzusszáma. Coronel bal első kereke nagy sebességnél felrobbant, a holland kicsúszott, és a szalagkorlátnak ütközött. Norbi szerencsére ki tudta kerülni, így az ötödik helyre fellépve haladhatott tovább. Huff pedig megérkezett a 6. helyre Bennanit megelőzve.

Az utolsó percek aztán újabb drámát hoztak. A végig magabiztosan vezető Monteiro a Nordschleifén nekiütközött nagy sebességnél a szalagkorlátnak (valószínűsíthetően szintén gumiprobléma miatt). A mögötte haladó Muller már nem tudta kikerülni, így nekiment. López, Chilton és Norbi szerencsére el tudta kerülni a balestetet. Így a végén ők hárman állhattak fel a dobogóra, Huff pedig a negyedik helyen zárta a nyitóversenyt.

openrace_fin

Felborították a főfutam rajtrácsát az első verseny balesetei. Coronel, Muller és Monteiro sem tudott elindulni, a Honda portugál versenyzőjét ráadásul elővigyázatosságból kórházba is szállították, hogy a biztonság kedvéért az ütközést követően alaposabban megvizsgálhassák.

Norbi ennek következtében előreléphetett az első sorba, így López mellől, a második pozícióból vághatott neki a futamnak. Remekül kapta el a rajtot, jól fogta a pozíciót és az első kanyart követően az élre állhatott. Azonban nem tartott sokáig ez a felállás, López erőből elment mellette.

A Citroën diktálta tempót Michelisz nem tudta tartani, így a hátralévő időben az elsődleges feladat a mögötte haladó Chilton megtartása volt. A Sébastien Loeb Racing pilótája egész hétvégén jó tempót ment, így ez sem volt egyszerű. Rob Huff próbálta megelőzni a brit versenyzőt, ott volt végig a nyakán. Norbi így egy kis levegőhöz jutva szektorról szektorra autózott egy kicsivel jobb időt a mögötte haladókhoz képest.

López magabiztosan haladt az élen, noha a végén kicsit vesztett a tempójából. Norbi a második kör végének utolsó szektorában 3 másodpercet hozott is az argentinon, így 0,9 másodperces különbséggel futottak neki a harmadik körnek. Huffnak minden igyekezet ellenére nem sikerült megelőzni Chiltont, így végül a negyedik helyen intette le a kockás zászló.

López kettős győzelmet aratott, míg Norbi legjobb hondásként, kétszer is dobogóra állhatott a hétvégén. A két futamon és az időmérőn összesen 35 pontot gyűjtött, így az összetett pontversenyben 120 pontjával megközelítette, illetve gyakorlatilag utolérte két csapattársát (Monteiro 124, Huff 122).

nurburgring_mainrace_fin

Kommentek

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.