A Mercedes készen áll a 2017 szeptemberétől hatályba lépő, még szigorúbb emissziós normákra, adta hírül ma reggel az autógyártó, Az új dízelmotor-családot integrált technológiákkal fejlesztették ki, közvetlenül a blokkon (nem pedig a fenéklemez alatt) elhelyezett kipufogógáz-visszavezetéssel és lépcsőzetes kialakítású égéskamrákkal.

Az új motor már kapható, az új E 220d-ben debütált blokk szabványos átlagfogyasztása 3,9 l/100km, miközben elődjének 170 lóereje helyett 195 LE-t ad le. A blokkot a jövőben hosszában és keresztben, első-, hátsó és összkerékhajtású konfigurációkban egyaránt beépítik majd, többféle teljesítményszinten.

 

Az E 220d a Dekra tesztje szerint az új norma szerint megállapított NOx-határérték 15-25 százalékát bocsátotta ki.

A közvetlen benzinbefecskendezés bevezetésével a gyújtógyertyás motorok világában is megjelent a koromrészecske fogalma, így a jövőben a Mercedes ezeket a blokkokat is részecskeszűrővel szereli fel. A technológia az S-osztályban debütál.